Distribuitorul suedez de mobilă "Ikea Group" va lua în calcul intrarea pe piaţa Indiei şi, totodată, va des-chide mai multe magazine în China, urmărind să-şi majoreze vânzările în afara Europei, potrivit Bloomberg.
Directorul executiv al companiei, Mikael Ohlsson, a declarat că analizează evoluţiile legislative din India în vederea unei potenţiale intrări pe această piaţă.
În luna ianuarie, India a decis să elimine limita de 51% prevăzută pentru acţionariatul străin al magazinelor care distribuie un singur brand, decizie benefică pentru companii precum "Ikea".
"Intrăm pe pieţe noi în mod precaut", a spus Ohlsson, adăugând: "Avem un interes major pentru India. Când condiţiile vor fi optime, vom putea începe să ne pregătim pentru deschiderea de magazine pe această piaţă".
Reprezentantul "Ikea" a dăugat că în China, unde vrea să inaugureze câte trei magazine anual, vânzările sunt preconizate să crească cu cel puţin 20% pe an.
Extinderea în Asia i-ar permite companiei să-şi reducă dependenţa de Europa, unde obţine aproape 80% din vânzări. Cifra livrărilor "Ikea" a crescut în fiecare an din 2001 până în prezent. În cele 12 luni încheiate în 31 august 2011, vânzările companiei au sporit cu 6,9%, la 25,2 miliarde euro.