Impuls Leasing a înregistrat o scădere cu circa 40% a afacerilor în primele două luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, la circa 17 milioane euro, ca urmare a scăderii accentuate a vânzărilor de autovehicule de pe piaţa românească, a spus directorul general al companiei, citat de NewsIn.
În primele două luni din 2008, Impuls Leasing finanţase bunuri de peste 30 milioane euro.
"Există o scădere a pieţei în general, atât auto, cât şi de camioane şi echipamente", a precizat directorul general al Impuls Leasing, Răzvan Diaconescu, şi a adăugat că vânzările totale de autovehicule din România au scăzut cu 68% în ianuarie şi februarie, comparativ cu primele două luni din 2008.
Directorul Impuls Leasing a mai spus că segmentul auto a rămas la o pondere de 65-70% din portofoliul companiei.
În ce priveşte angajaţii, Diaconescu a precizat că firma nu intenţioneaza să facă disponibilizări anul acesta şi nici să închidă puncte de lucru din ţară.
Şeful Impuls Leasing se aşteaptă la o comprimare a pieţei româneşti de leasing cu circa 25% în acest an faţă de 2008.
"Probabil că piaţa de leasing nu va scădea în egală măsură cu piaţa auto - care estimăm că va scădea cu aproximativ 40% -, fiind compensată de menţinerea sau scăderea mai redusă a celorlalte domenii de finanţare prin leasing, precum cel industrial, agricol şi medical", a explicat Diaconescu.
Impuls Leasing a recuperat în primele două luni ale acestui an circa 100 de autovehicule de la clienţii ce nu şi-au mai putut plăti ratele, ajungând în prezent la peste 300 de autovehicule recuperate, a declarat Răzvan Diaconescu.
Şeful Impus Leasing estimează, de asemenea, că în primele două luni ale acestui an a înregistrat cu aproximativ 20% mai multe întârzieri la plată decât în luna decembrie 2008.
Creşterea cursului de schimb - cu peste 20% faţă de anul trecut -, care implică şi o creştere a ratelor de leasing în condiţiile în care toate contractele sunt încheiate în euro, reprezintă principalul motiv al creşterii întârzierilor la plată, a explicat Diaconescu.