Endava România, compania de software britanică prezentă pe piaţa locală cu 7 centre de livrare, a raportat venituri de 764.1 milioane de lei în anul financiar care s-a încheiat pe 31 decembrie 2020, în creştere cu 29% comparativ cu anul anterior. Compania a raportat un profit net de 73,7 milioane de lei, în creştere cu 19% faţă de anul trecut, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Evoluţia s-a bazat pe dezvoltarea continuă a tuturor centrelor de livrare existente în Braşov Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Piteşti, Târgu Mureş, Timişoara şi a fost influenţată de creşterea cererii pentru întreg portofoliul de servicii din oferta sa, generată de nevoia digitalizării accelerate în perioada pandemiei.
Echipa din România a atins un numar de 3.204 de angajaţi la finalul lui 2020, în creştere cu 12% faţă de finalul lui 2019.
În ceea ce priveşte verticalele de business acoperite, echipele de livrare din România colaborează cu clienţi din zona de plăţi şi servicii financiare, TMT (Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii), FMCG, logistică, dar acoperă şi o mare parte din serviciile de suport ale companiei la nivel global, e arată în comunicat.
La nivel local, Endava continuă să se concentreze pe dezvoltarea de programe împrună cu diferitele comunităţi din zona de tehnologie şi susţine parteneriatele strategice pe care le-a dezvoltat în ultimii ani cu toate universităţile tehnice din centrele universitare în care compania are centre de livrare.
Odată cu izbucnirea pandemiei globale de Covid-19, priorităţile companiei au fost să asigure sănătatea şi bunăstarea angajaţilor săi şi a familiilor acestora, să lucreze împreună cu clienţii săi pentru a se adapta la caracteristicile noului context, să îşi păstreze angajaţii şi să susţină veniturile realizate de aceştia în perioadă de criză.
Până la momentul actual, aproape 100% dintre angajaţii Endava România lucrează de acasă, având în vedere infrastructura de date excelentă implementată la nivelul tuturor oraşelor în care compania operează, activităţile de recrutare, onboarding şi training fiind realizate exclusiv online.
La nivel global, compania şi-a continuat politica de achiziţii şi integrări, prin achiziţionarea Comtrade Digital Services (în August 2020), Pet Minuta (în Martie 2021) şi Levvel LLC (în Aprilie 2021).
De asemenea, Endava a anunţat în mai 2021 extinderea operaţiunilor în regiunea Asia-Pacific şi suplimentarea numărului de angajaţi în Singapore atât pentru serviciile actuale, cât şi pentru potenţiali clienţi. Echipa are deja un istoric validat în colaborarea cu clienţi din Asia: de la dezvoltarea unor noi platforme de tranzacţionare a criptomonedelor, la crearea unui schimb digital de active pentru o companie de soluţii blockchain, subliniază sursa citată.
"Am avut multe de învăţat, în ultimul an financiar, întreg mediul de business evoluând enorm. Au fost implementate strategii noi şi ne-am concentrat pe creşterea adaptabilităţii şi a capacităţii de inovare.
Doi catalizatori majori ai creşterii noastre continue sunt transformarea digitală şi evoluţia digitală - unde am observat o evoluţie a cererii pentru întregul nostru portofoliu de servicii. Le oferim clienţilor noştri atât consultanţă strategică, sugerându-le soluţii pentru a îşi digitaliza în continuare business-ul, cât şi capabilităţi de top din zona de inginerie care să asigure această modernizare.", declară Claudiu Constantinescu, Endava Regional Manager pentru Europa Centrală.
Endava înregistra o capitalizare bursieră de 5.13 miliarde dolari pe Bursa din New York, la data de 7 iunie 2020.