Compania de car-sharing Uber Technologies Inc a continuat să înregistreze pierderi de ordinul miliardelor de dolari în 2020, dar investiţiile sale în livrări şi alte măsuri adoptate în perioada pandemiei îi permit să rămână încrezătoare că îşi va putea atinge obiectivul strategic, trecerea pe profit, transmite AFP, conform Agerpres.
Pe ansamblul anului 2020, Uber a înregistrat pierderi de 6,768 miliarde de dolari, cu 20% mai puţin faţă de pierderile de 8,5 miliarde de dolari din 2019, arată rezultatele financiare publicate ieri. Veniturile au scăzut şi ele de la 13 miliarde de dolari în 2019 până la 11,139 miliarde de dolari în 2020.
Firma cu sediul la San Francisco, al cărei nume a devenit sinonim cu conceptul de car-sharing, a suferit din plin de pe urma restricţiilor de deplasare adoptate în contextul pandemiei. În consecinţă, Uber a început să mizeze pe livrarea de mâncare şi cumpărături, un serviciu în vogă ca urmare a carantinei.
Serviciul de livrări Uber Eats a crescut puternic dar în ultimele luni grupul Uber s-a extins dincolo de acest serviciu, odată cu preluarea Postmates (o platformă de livrări de mâncare la domiciliu), a firmei Cornershop din America Latină şi, în ultima săptămână, a Drizly, un lider în livrarea de băuturi alcoolice la cerere în SUA.
În ultimul trimestru al anului trecut, divizia de livrări a Uber a realizat venituri de 1,356 miliarde de dolari, adică o creştere de 224% în ritm anual. În contrast, cifra de afaceri a diviziei de mobilitate a scăzut cu 52% până la 1,471 miliarde de dolari, transmite Agerpres.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Edison, la finele lui 2020, firma DoorDash controla 48% din piaţa livrărilor de mâncare în SUA, urmată de Uber Eats (care împreună cu Postmates controla 35% din piaţă).
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii şi nu a înregistrat niciodată un profit anual. Înainte de pandemie preconiza că va ajunge la rentabilitate în ultimul trimestru din 2020, mai repede decât la finele lui 2021 cum estima anterior. Însă în primăvara anului trecut oficialii companiei au anunţat că acest obiectiv va fi amânat cu câteva trimestre, din cauza crizei sanitare.
"Rămânem încrezători în posibilitatea ca divizia noastră de livrări să devină rentabilă în 2021", a declarat directorul general de la Uber, Dara Khosrowhsahi. Aceasta a dezvăluit că Uber mizează pe baza sa imensă de utilizatori ai aplicaţiei de transport. "Avem 90 de milioane de utilizatori activi pe platformă. Şi am dovedit că suntem capabili să aducem utilizatorii spre aplicaţia noastră de livrări, aproape fără costuri suplimentare", a subliniat Dara Khosrowhsahi.
Atenţie însă, "livrările de mâncare pentru restaurante vor avea de suferit în 2021 comparativ cu anul trecut", a avertizat Eric Haggstrom, analist la eMarketer.
Pe partea transportului de călători, atât Uber cât şi analiştii mizează pe o relansare puternică în 2021, în special graţie campaniilor de vaccinare şi a speranţelor legate de o relansare veritabilă a deplasărilor profesionale şi personale, notează sursa citată.
Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015, în Bucureşti, şi s-a extins în 2016 în oraşele Cluj, Braşov şi Timişoara. În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti. România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană.
În luna mai a anului trecut, Uber a anunţat că serviciul de livrări Uber Eats îşi va înceta operaţiunile în Cehia, Egipt, Honduras, România, Arabia Saudită, Uruguay şi Ucraina.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.02.2021, 10:10)
cand ai venituri mai mari decat cheltuieli (altele decat in investitii fortate ulterior sa-ti diminuezi profitul) , tot "pierdere" se numeste?
daca ar fi cheltuit sa cumpere sau sa aiba in leasing toate mijloacele de transport in proprietatea celor care sufera pierderile reale am mai fi dat din cap afirmativ ca tâmpii in ameteala lor de cifre prezentate