Airbus este pe cale să livreze peste 600 de avioane în acest an, după rezultate solide în primul semestru, susţinute parţial de acordurile care permit unora dintre operatorii aerieni să amâne includerea în contabilitate a aeronavelor noi, potrivit unor surse din industrie, citate de Reuters, informează News.ro.
Structurile financiare fac parte dintr-o serie de inovaţii şi acorduri de compromis convenite de producătorul european de avioane, pentru a menţine fluxul de numerar în timpul pandemiei.
Majoritatea analiştilor se aşteaptă ca tendinţa recentă a livrărilor să fi contribuit la obţinerea unor rezultate solide în prima jumătate a anului.
Airbus a anticipat că pe ansamblul anului va realiza livrări cel puţin echivalente cu cele 566 de avioane de anul trecut, în scădere cu 34% faţă de 2019, notează sursa citată.
În prima jumătate a acestui an, Airbus a livrat 297 de avioane după creşterea obţinută în iunie, creând condiţiile pentru depăşirea obiectivelor anuale, având în vedere că de regulă vânzârile companiei se intensifică în a doua parte a anului, potrivit unor surse din industrie şi unor analişti.
Pe plan intern, Airbus anticipează livrarea a peste 600 de avioane în acest an, au spus mai multe surse.
Livrările sunt vitale pentru companiile aerospaţiale, deoarece marchează momentul în care cea mai mare parte a valorii unui avion - pornind de la 40 de milioane de dolari - ajunge în conturile producătorului şi contribuie la acoperirea costurilor uriaşe de dezvoltare.
Airbus a beneficiat în ultimii ani de o cerere crescută pentru avioane precum cel mai bine vândut model al său, A321neo, în urma problemelor cu care s-a confruntat Boeing din cauza consemnării la sol a avioanelor 737 MAX şi a amânării unor avioane până la jumătatea deceniului.
Pentru a asigura livrările, Airbus a acordat, în unele cazuri, avansuri către transportatori, amânări ale livrărilor şi, în mai multe cazuri, acorduri financiare care permit decuplarea plăţilor în numerar de transferul de proprietate, cel puţin temporar, au spus surse din industrie.
În conformitate cu aşa-numitele contracte de livrare în avans, Airbus este plătită practic integral, dar activul poate să nu ajungă imediat în contabilitatea companiei aeriene, întârziind momentul în care trebuie să înceapă să absoarbă taxele de amortizare.
Între timp, aeronava este stocată temporar. Surse au spus că mecanismul, care poate implica terţi financiari, a fost aprobat de auditori, deoarece include un angajament irevocabil de a transfera proprietatea asupra aeronavei la o anumită dată, în timp ce Airbus primeşte suficient pentru a rezerva o vânzare.
Airbus nu a avut niciun comentariu imediat.
Airbus şi alţi producători s-au grăbit, de asemenea, să simplifice livrările şi, în unele cazuri, s-a oferit să piloteze avioane către companiile aeriene care nu pot trimite piloţi din cauza restricţiilor de călătorie, conform News.ro.
Grupul rival Boeing a raportat miercuri primul său profit trimestrial în aproape doi ani, ca urmare a creşterii livrărilor de aeronave 737 MAX.