Grupul auto francez Renault a raportat astăzi o cifră de afaceri de 10,37 miliarde de euro în trimestrul al treilea, în scădere cu 8,2% în ritm anual, o performanţă peste aşteptări comparativ cu situaţia înregistrată la începutul anului, graţie în special unei reveniri a vânzărilor în Europa, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
În total, grupul Renault a vândut 806.320 de autovehicule în trimestrul al treilea, o scădere de 6,1% comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut. Din numărul total, 155.278 au fost autoturisme şi utilitare vândute în trimestrul al treilea au fost automobile marca Dacia, în scădere cu 8,6% în ritm anual.
Vânzările grupului Renault în Europa au scăzut cu 2,9% în trimestrul al treilea dar au crescut cu 8% în luna septembrie, în timp ce în afara Europei au scăzut cu 9%, în pofida performanţelor solide ale grupului pe pieţele din Rusia şi Turcia.
"Acest trimestru al treilea scoate în evidenţă modificarea politicii noastre comerciale, care se concentrează acum pe profitabilitate mai degrabă decât pe volume", a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo.
Renault, care în primul semestru al anului a înregistrat o pierdere istorică de şapte miliarde de euro, a mai anunţat vineri că a tras trei miliarde din împrumutul garantat de statul francez, în valoare de cinci miliarde de euro. În total, grupul dispunea la 30 septembrie de lichidităţi în valoare de 15,2 miliarde de euro "care includ un împrumut de cinci miliarde de euro beneficiind de o garanţie a statului francez, din care trei miliarde de euro au fost trase la finele lunii septembrie 2020", a subliniat Renault într-un comunicat.
Săptămâna trecută, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a prezentat Dacia Spring, primul model 100% electric, un automobil de oraş spaţios, robust, precizând că începând din primăvara lui 2021 vor fi preluate comenzi.
Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.