Compania de turism Eximtur a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creştere de 14% a volumului de vânzări, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv 40,5 milioane de euro, şi o creştere a numărului de turişti cu 16,5%. Pentru anul 2016, compania estimează o cifră de vânzări de 47 milioane de euro.
Divizia de business travel a crescut cu peste 22%, reprezentând aproximativ 65% din totalul cifrei de vânzări a companiei, respectiv 28 milioane de euro, potrivit agenţiei.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Eximtur Business şi-a mărit portofoliul de clienţi cu 20%, în primele nouă luni ale anului, iar cei existenţi au avut nevoie de mai multe servicii faţă de 2015. Topul serviciilor de business travel solicitate Eximtur Business în 2016 e condus de ticketing, cazări şi evenimente. Destinaţia cea mai cerută pentru organizarea de evenimente corporate a fost România, preţul mediu achitat de o companie fiind de 477 de lei/angajat/eveniment.
Lucia Nora Morariu, preşedinte Eximtur, a declarat: "Divizia de business travel este motorul companiei EXIMTUR şi în permanentă consolidare, prin atragerea de consultanţi noi în echipă, dar şi diversificare a serviciilor oferite clienţilor noştri".
În opinia oficialilor companiei, creşterea volumului de vânzări din primele nouă luni ale anului e dată de rezervările şi vânzările de bilete de avion mai mari cu 10% faţă de perioada similară din 2015, vânzările de servicii turistice interne - litoral, cu 30%, vânzările de servicii turistice interne - turism balnear, montan, pensiuni, Delta Dunării şi alte destinaţii din România, cu 112%, incoming/vânzări de servicii turistice în România pentru turiştii străini, cu 64%, cererea de cazări interne şi evenimente organizate pentru corporaţii, în creştere cu 46%.
Conform datelor agenţiei, în sezonul 2016, România a fost vedetă, cu creşteri de 44% faţă de anul 2015. Pachetul mediu plătit de clienţii Eximtur pentru litoral a fost de 707 lei/persoană, în timp ce pentru staţiunile balneare, montane şi Delta Dunării a fost de 685 de lei/persoană.
Preşedintele Eximtur a adăugat: "Rezultatele confirmă aşteptările ca 2016 să fie un an bun pentru turismul românesc, fiind şi un an electoral, ani în care, din experienţa ultimilor 20 de ani, remarcăm creşteri substanţiale în turismul intern. În acelaşi timp, investiţiile realizate în ultimii doi-trei ani în structurile de cazare, în centrele de divertisment, tratament şi cură balneară sau în centrele spa au atras un număr mare de turişti. În plus, unităţile hoteliere au investit mult în ultimii ani în dotări specifice organizării de conferinţe, ceea ce a sporit interesul companiilor pentru organizarea evenimentelor de tip corporate".
Cele mai căutate pachete au fost pentru destinaţii ca Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, Italia, circuite, croaziere în fiordurile norvegiene, Insulele Canare-Madeira-Maroc sau America de Sud, precum şi vacanţele exotice, pe destinaţii externe. Datele companiei au arătat că s-au înregistat creşteri semnificative faţă de 2015 în Slovacia (+182%), Slovenia (+56%), Marea Britanie (+53%), Spania (+25%), Austria (+20%) şi Italia (+18%). Preţul mediu pentru un pachet pe extern a fost de 1.523 de lei/persoană.
Destinaţiile exotice preferate de turişti au fost Maldive, Mauritius, Republica Dominicană. Pentru Republica Dominicană, Eximtur a lansat pachetul pentru Revelion 2016/2017, all inclusive care porneşte de la 2.000 de euro/persoană.
1. Turism
(mesaj trimis de Crizantema în data de 02.11.2016, 16:38)
O prietena a lucrat la Eximtur, inteleg ca este o companie buna. Eu am lucrat la new concept travel, o agentie nu la fel de buna. Oameni lipsiti de respect si de educatie pe acolo, evident nu toti. Dar probleme grave de conduita la sefii de la nct, sub orice limita a bunului simt. Ar trebui sa mearga acasa, sa stea 7 ani sa invete ce n-au invatat cand trebuia, si apoi sa se intoarca, sa vedem daca mai dau si atunci lectii altora