TeraPlast Group, unul dintre cei mai mari producători de materiale pentru piaţa construcţiilor din ţara noastră, a înregistrat în primele nouă luni din 2018 o cifră de afaceri consolidată de 590,5 milioane de lei, în creştere cu 100% faţă de vânzările din acelaşi interval al anului trecut. În aceeaşi perioadă de referinţă, EBITDA consolidată a grupului a crescut cu 60%, de la 32,9 milioane de lei la 52,8 milioane de lei, potrivit datelor companiei.
Fiecare linie de business şi-a continuat creşterea organică, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat pe dezvoltarea reţelei de distribuţie, creşterea prezenţei pe pieţele europene, precum şi pe dezvoltarea de noi produse şi a portofoliului de clienţi pentru acestea. În plus, rata EBITDA a ajuns la 9% faţă de 8,4% în primele 6 luni, a mai anunţat compania.
Ioana Birta, director financiar al TeraPlast Group, a declarat: "Rezultatele din primele nouă luni ale acestui an sunt în acord cu strategia noastră de a ne concentra pe creşterea eficienţei business-urilor şi îmbunătăţirea marjei de profit pentru toate companiile, în paralel cu procesul complex de integrare a ultimelor achiziţii din Grup. În plus, eforturile noastre au fost direcţionate spre adaptarea ofertei în func-ţie de evoluţia segmentelor de piaţă cărora ne adresăm".
Divizia Steel, formată din TeraSteel Serbia, TeraSteel România şi Depaco, a generat o creştere notabilă în primele nouă luni din 2018, cifra de afaceri depăşind 350 milioane de lei, mai mult decât triplul valorii din perioada de referinţă a anului trecut. Totodată, EBITDA diviziei a depăşit dublul valorii din perioada ianuarie-septembrie 2017, ajungând la 31,7 milioane de lei (+120%).
Prin prisma investiţiilor constante, a diversificării portofoliului de produse şi a vânzărilor pe pieţe externe - care în prezent se află la 40% din totalul producţiei - trendul ascendent în care s-a înscris Divizia Steel va continua şi în perioada următoare, potrivit reprezentanţilor companiei.
La doar 1 an de la inaugurare, TeraSteel Serbia a înregistrat un volum de vânzări de peste 1 milion de metri pătraţi de panouri termoizolante cu spumă poliuretanică şi peste 100.000 metri liniari de tablă cutată autoportantă, în valoare totală de peste 13 milioane de euro. Investiţiile totale în această unitate de producţie sunt de peste 6 milioane de euro, ultima inves-tiţie a companiei fiind noul modul de fabricaţie a panourilor termoizolante cu vată minerală, a cărei producţie planificată este de 300.000 de metri pătraţi în 2019, arată datele companiei.
În primele nouă luni ale anului, TeraSteel România şi TeraSteel Serbia, a produs şi livrat peste două milioane de metri pătraţi de panouri termoizolante.
Divizia de Mase Plastice, care înglobează producţia sistemelor de instalaţii din PVC, polietilenă şi polipropilenă, a tâmplăriei termoizolante şi a granulelor din PVC, a înregistrat în primele nouă luni din 2018 vânzări de 240,5 milioane de lei şi o valoare a indicatorului EBITDA de 21 milioane de lei, în creştere cu 33%, respectiv 14%, comparativ cu acelaşi interval din 2017, conform companiei.
TeraPlast SA îşi propune să aducă în prim-plan importanţa folosirii unor ţevi de calitate în transportul apei, precum şi impactul pe care un sistem vechi şi deteriorat îl poate avea asupra sănătăţii prin lansarea campaniei Apă curată înseamnă viaţă. Vânzările estimate pentru soluţia propusă de companie prin Ţeava Politub PE-100RC sunt de 6 milioane de metri liniari în 2018 (+50% faţă de 2017).
În plus, linia de business instalaţii a TeraPlast este furnizor în proiecte de infrastructură finanţate prin POIM, PNDR şi Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală si fonduri bugetare.
Secţia de reciclare, rezultat al unei investiţii de 3,8 milioane de euro, poziţionează TeraPlast în top 10 reciclatori de PVC rigid la nivel european şi pe locul 1 pe plan naţional, cu o capacitate anuală de procesare de 12.000 tone. În luna septembrie 2018, secţia de reciclare a funcţionat la capacitate maximă, procesând peste 900 de tone de PVC rigid, mai transmite compania.
TeraPlast Group îşi propune să continue dezvoltarea prin investiţii, în luna septembrie depunând trei proiecte, în valoare de 15 milioane de euro, prin Schema de ajutor de stat pentru stimularea investiţiilor cu impact major în economie. Investiţiile vizează achiziţia de utilaje şi echipamente pentru creşterea capacităţii de producţie pentru produsele existente, diversificarea portofoliului şi înfiinţarea de noi unităţi de producţie în cadrul a trei companii din Grup - TeraPlast, Depaco şi TeraGlass. În contextul aprobării, proiectele vor crea 159 de noi locuri de muncă.
1. Pt viitor
(mesaj trimis de Anonimus în data de 30.10.2018, 06:05)
Cine are rabdare cu actiunea minim 10 ani este deare vìiltor!