Compania de călătorii "Eximtur" a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 33 de milioane de euro, în primele opt luni ale anului, în creştere cu 7,3% faţă de perioada similară a lui 2014, potrivit datelor prezentate de companie, miercuri.
Reprezentanţii "Eximtur" se aşteaptă ca afacerile să mai urce cu încă 5% până la finalul anului.
Activitatea de business travel şi organizare de evenimente, aferente diviziei "Eximtur Business", cumulează 63% din cifra de afaceri a companiei.
Vânzările companiei, în cazul turismului extern, au cunoscut o creştere de 11%, în primele opt luni ale acestui an, faţă de perioada similară a lui 2014, cea mai căutată destinaţie pentru vara 2015 fiind Grecia, cu o creştere de 30%, urmată de România, Turcia, Bulgaria, Spania şi Italia.
Valoarea medie a unui sejur în ţară a fost de aproximativ 850 de lei/ persoană, iar pentru un sejur în străinătate, clienţii au plătit în medie 350 de euro/persoană, potrivit datelor "Eximtur".
Lucia Morariu, preşedinte-director general "Eximtur", a declarat că se aşteaptă la o creştere de 2-3% a cifrei de afaceri, în 2016.
Domnia sa apreciază că va fi nevoie de o reorientare în ceea ce priveşte turismul extern, având în vedere incertitudinea provenită din situaţia politică şi din problema imigranţilor.
Pe lângă partea de business travel şi organizare de evenimente, doamna Morariu consideră că vor exista creşteri importante în turismul intern, odată cu apariţia pe piaţă a primelor vouchere de vacanţă.
De altfel, vânzările "Eximtur" au fost cu 40% mai mari, în primele opt luni, faţă de anul precedent pentru turismul balnear sau facilităţile de spa&wellness, conform reprezentanţilor companiei. Preferata turiştilor "Eximtur" a fost staţiunea Băile Felix, urmată de Călimăneşti-Căciulata şi Sovata, conform companiei.