Albalact a înregistrat, în primul trimestru al anului 2010, o cifră de afaceri cu 4,44% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009, ajungând la 64.441.706 lei, faţă de 61.699.559 lei cât era anul trecut. Profitul a crescut şi el de 2,2 ori (cu 121%) în primul trimestru din 2010, ajungând la 4.615.222 de lei, în timp ce în primul trimestru al anului 2009, profitul înregistrat de Albalact a fost de 2.085.121 lei. Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, conducerea Albalact apreciază că aceste rezultate financiare sunt foarte bune având în vedere că, în primele luni din anul 2010, piaţa lactatelor a stagnat.
Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact Alba Iulia, a declarat: "Pentru anul acesta, compania Albalact bugetează o creştere de 10% a afacerii, dar o profitabilitate mult mai bună. Şi 2010 va fi un an greu pentru întreaga economie, inclusiv pentru industria lactatelor, care va stagna la nivelul de anul trecut. Nu vom asista la schimbări esenţiale în comportamentul consumatorilor, aceştia îndreptându-se, în general, tot către produsele de bază. În aceste condiţii, preferăm să avem o creştere mai mică a cifrei de afaceri, dar să mizăm pe un profit mai bun. Compania va continua să-şi extindă distribuţia, portofoliul de produse şi reţeaua de clienţi în retail, vom avea lansări noi, dar şi promoţii".
• Anul trecut, afacerile au sporit cu 18%, iar profitul a crescut de patru ori
Pe o piaţă afectată de recesiunea economică, compania Albalact a înregistrat o cifră de afaceri în creştere cu 18,59%, la 225.975.200 lei în 2009, de la 190.546.810 lei cât era în 2008. Şi profitul net al companiei a crescut în 2009 de 4,29 de ori (cu 330%), ajungând la 2.603.779 lei, faţă de 606.579 lei cât a fost profitul înregistrat în 2008.
Raul Ciurtin apreciază: "Sunt foarte mulţumit de performanţele financiare ale companiei. Anul trecut, piaţa lactatelor a fost dominată de preţurile mici, un consum de bază scăzut ca valoare, lupta pentru promoţii şi pentru spaţiul de pe raft. A fost un an greu, marcat de competiţie acerbă şi ofensive de preţuri, în care mulţi au încercat să câştige cote de piaţă, dar foarte puţini au câştigat. Cei mai mulţi au pierdut şi cotă, şi profitabilitate. La asta s-a adăugat presiunea marilor retaileri care au încercat să-şi impună agresiv brandurile proprii. În aceste condiţii, noi suntem mulţumiţi că am avut şi în 2009 o creştere importantă de business obţinută într-un mod profitabil".