Telekom Romania Communications a înregistrat în al doilea trimestru al anului în curs venituri de 149,5 milioane de euro, cu 0,7% mai mici faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor companiei. Pro forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru trimestrul al doilea din 2016 a fost de 15,2 milioane euro, cu 41,8% mai mică decât în trimestrul al doilea din 2015. Costurile operaţionale au fost mai ridicate din cauze cheltuielilor cu interconectarea, chiriei privind reţeaua şi a costurilor cu conţinutul TV.
Potrivit companiei, Telekom Romania Communications a ajuns la 310.314 de clienţi pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 126% mai mulţi faţă de al doilea trimestru din 2015. Drept urmare, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78% în trimestrul doi din 2016 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2015.
Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienţi a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. În ceea ce priveşte FTTx (fibra optică), raza de acoperire a crescut la aproximativ 1,7 milioane de gospodării, de la 1,4 milioane.
Numărul abonaţilor serviciilor de Internet broadband (atât fix, cât şi mobil) a scăzut cu 1,2%, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeaşi perioadă. Totodată, numărul utilizatorilor de voce (fixă şi mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendinţa descrescătoare, cu o reducere de 6,9%, în trimestrul doi din 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeaşi perioadă.
Veniturile Telekom Romania Communications, pe segmentul wholesale, au crescut cu 2,1 milioane euro, în primele şase luni ale lui 2016, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe şi cele mobile a crescut cu 1%, ajungând la 4,838 milioane
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe şi cele mobile a crescut cu 1% în al doilea trimestru al anului curent, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 4,838 milioane.
Conform datelor companiei, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro în trimestrul doi din 2016, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 2,6%, la 76,0 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului 2016.
Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în al doilea trimestru din 2016 cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).
Totodată, segmentul business postpaid a crescut cu 5% faţă de trimestrul doi din 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât şi a sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.
ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 1,7% în al doilea trimestru al anului 2016.
Deteriorarea marjei pe segmentul prepaid, ca urmare a competiţiei intense pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii, împreună cu costurile asociate extinderii bazei de clienţi pe segmentul business, a dus la o scădere de 5% a EBITDA faţă de trimestrul doi 2015, potrivit datelor companiei.
În prezent, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire extinsă pentru serviciile 4G, pentru 96% din populaţia urbană a României.