Una dintre cele mai importante măsuri pentru susţinerea mediului de afaceri românesc a fost înrolarea băncii în cadrul programului IMM Invest. Ca urmare a volumului ridicat de credite aprobate, ING a solicitat şi obţinut în luna august triplarea plafonului alocat iniţial. De la începutul programului şi până în prezent, banca a primit peste 7.000 de aplicaţii în cadrul programului IMM Invest. La final de trimestru III, peste 1.000 de solicitări cumulând credite în valoare de 700 de milioane de lei au fost aprobate şi puse la dispoziţia clienţilor, în vreme ce peste 3.000 de cereri se aflau în diferite etape ale procesului de aprobare, potrivti unui comunicat de presă.
O altă măsură importantă pentru sprijinirea clienţilor ING a fost implementarea schemei de amânare a plăţii ratelor la credite. Până la mijlocul lunii iunie, clienţii au avut posibilitatea de a solicita amânarea plăţii ratelor, iar 32.000 dintre clienţi au optat pentru această facilitate. Între timp, peste 50% dintre aceştia au reînceput deja plata ratelor la credite. Programele de educaţie financiară au fost intensificate în această perioadă, pentru facilitarea procesului de revenire la normal şi pentru identificarea posibilelor dificultăţi în achitarea ratelor.
În contextul în care nevoia de spaţiu locativ este în creştere, ING şi-a adaptat oferta şi a venit cu una dintre cele mai competitive oferte de pe piaţă pentru creditele ipotecare, prin creditul 7FIX. În primul rând, produsul 7FIX oferă predictibilitate prin cei şapte ani de dobândă fixă, pentru un avans minim de 15%. În timp ce oferta pentru avansul minim de 15% este avantajoasă, ING încurajează creditarea responsabilă prin oferirea unui reduceri de 0,5% la rata dobânzii clienţilor care aduc un avans de peste 25% din valoarea proprietăţii. Din totalul solicitărilor pentru credite imobiliare, 42% s-au îndreptat către creditul imobiliar 7FIX, iar 54% dintre clienţii care au optat pentru acest produs au ales să plătească un avans de cel puţin 25%. Mai mult, ING s-a alăturat programului Noua Casă la începutul lunii septembrie, în cadrul căruia au fost depuse, până în prezent, peste 1.200 de aplicaţii la ING.
În ceea ce priveşte responsabilitatea socială, ING Bank România a continuat susţinerea programelor de sănătate financiară şi pentru un standard de viaţă decent al comunităţilor vulnerabile. Banometru a oferit resurse educaţionale şi consultaţii individuale pentru cei care se află în dificultate, în timp ce Startarium a continuat să funcţioneze ca platformă educaţională pentru companiile la început de drum. Mai mult, prin participarea a 51 de angajaţi ING la Swimathon, peste 85.000 lei au fost donaţi către ONG-uri ce vizează o multitudine de cauze sociale.
Dezvoltarea durabilă este o prioritate şi o preocupare de vârf a grupului ING. Recent, ING a fost unul dintre intermediarii primei emisiuni de obligaţiuni verzi emise de NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală şi de Est, cu o poziţie dominantă în România. Având o valoare de 500 milioane de euro, fondurile din obligaţiunile verzi sunt direcţionate pentru refinanţarea portofoliului de clădiri sustenabile şi finanţarea proiectelor de eficienţă energetică ale grupului NEPI Rockcastle.
"După primele luni de pandemie, când am înregistrat o scădere bruscă a activităţii de creditare, în al treilea trimestru am observat un reviriment al încrederii în situaţia economică şi, implicit, un interes mai ridicat al clienţilor către produsele de credit. Astfel, cererea pentru credite ipotecare a fost mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2019. Totuşi, prudenţa caracterizează comportamentul clienţilor noştri. Aproape 50% dintre noile credite ipotecare sunt cu dobândă fixă, produsul nostru 7FIX bucurându-se de un real succes. În acelaşi timp, observăm continuarea tendinţei de a economisi mai mult şi o cerere sub potenţial în zona creditelor de nevoi personale.
Cred că acest an este un test de maturitate pentru toţi, atât la nivel personal, cât şi organizaţional. Am învăţat lecţii importante în timpul crizei din 2008/2010 şi suntem mai bine pregătiţi la nivel de societate pentru a gestiona această dublă criză, sanitară şi economică. Remarcăm acest lucru în interacţiunile zilnice cu clienţii noştri, care demonstrează o abordare matură şi responsabilă.
Continuăm să susţinem planurile clienţilor, atât prin produse şi servicii în continuă dezvoltare, cât şi prin măsuri specifice perioadei pe care o traversăm, precum amânarea plăţii ratelor la credite sau rolul nostru activ în cadrul programului IMM Invest. Suntem hotărâţi să ne continuăm strategia de dezvoltare şi digitalizare, în timp ce ne îndeplinim rolul de cetăţean corporativ responsabil. În al treilea trimestru al acestui an, ING a continuat să susţină comunităţile vulnerabile şi să promoveze finanţarea sustenabilă", a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
• Comparativ cu luna septembrie a anului precedent, profitul net al băncii a scăzut cu 26%, ajungând la suma de 443 milioane lei;
• Veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei, în timp ce costurile operaţionale au crescut cu 8,6%;
• În contextul pandemiei COVID-19, anticipând efectele crizei generate de aceasta, costurile cu provizioanele s-au dublat comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 326 milioane lei;
• Portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,8 miliarde lei, indicând o creştere de 4% faţă de anul trecut;
• Portofoliul de depozite a crescut cu 25% în comparaţie cu anul trecut, ajungând la 42,9 miliarde lei, ceea ce a susţinut creşterea activelor totale la suma de 51,4 miliarde de lei.
Astăzi, banca are peste un milion de clienţi cu venituri recurente, ceea ce înseamnă că unul din şase români îşi primeşte salariul sau alte tipuri de încasări lunare într-un cont ING. Acest lucru se datorează şi ofertei ING Card Complet, cu 0 comisioane pentru clienţii băncii care încasează lunar minimum 700 lei şi care efectuează cel puţin o plată cu cardul pe lună.
Comportamentul clienţilor este puternic digital, în special în ceea ce priveşte preferinţa pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienţi au folosit Home'Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopţie de aproximativ 80% a serviciului de internet şi mobile banking.
În ceea ce priveşte utilizarea platformei şi a aplicaţiei, 93% dintre autentificările în Home'Bank provin de pe dispozitive mobile. 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicaţia mobilă, care a înregistrat o majorare a traficului cu 50%. Mai mult, 22% dintre produsele ING sunt accesate direct din platforma Home'Bank, cu o pondere de 17,5% provenind de pe mobil.
Pe lângă servicii precum Round Up şi creditul de nevoi personale 100% online, ING a adăugat posibilitatea utilizării cardului de credit virtual în ING Pay, astfel încât clienţii pot efectua plăţi cu telefonul mobil, în funcţie de preferinţă, atât cu cardul virtual de debit, cât şi de credit. La sfârşitul lunii septembrie, 21% dintre plăţile contactless au fost efectuate de clienţii băncii cu ING Pay sau Apple Pay.
ING Business: platforma de internet banking dedicată companiilor de talie mijlocie şi IMM a fost utilizată mai intens, reflectând comportamentul digital accentuat şi în rândul acestor clienţi. Astfel, ING a înregistrat creşteri de 32% în numărul clienţilor care utilizează această aplicaţie, 68% în numărul tranzacţiilor, iar 33% dintre autentificările în aplicaţia ING Business provin de pe telefonul mobil.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2020, 20:14)
Bancile restrang creditul si ridica plafonul de verificare!
Global mai multe tari din lumea a 3-a vor avea probleme pe lantul de aprovizionare cu mancare.
In 2021 -2023 vor exista jocuri mult mai puternice de migratei pe glob!
China Urban Survey Unemployment Rate 5,4; iar in 2009 a avut 4,3!
Vor exlpda acesti indicatori in mai multe tari!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2020, 02:33)
la onu s-a trecut o rezolutie care stabileste ca oricine se declara refugiat dintr-o zona calamitata se incadreaza automat la statutul de refugiat obisnuit
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2020, 20:17)
Bancile au mereu talentul sa ofere credite foarte mari si foarte multe exact inaintea ciclului depresiv.
Unde multe din credite oferite vor face defalul in spre finalul ciclului depresiv!
Acest joc a fost jucat si in 2007 in mai multe tar de pe glob.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2020, 20:28)
Pai companiile tocmai au prelungit lucratul de acasa pana in Mai - Iunie.
Iar cei care nu reusesc sa invarta nominalele in piata credeti ca nu vor afecta incalzirea activelor tranzactionate?
Riscul de foamente pe glob atinge cotatii alarmante, rata somajului la fel.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2020, 20:35)
Alo iar mintiti?
MBA spune ca la nivel global cererea de ipoteci si credite a atins cel mai scazut nivel din 87.
Din acest motiv a intervenit masiv guvernele cu deficite explodate, granturi si linii de credite ieftine injectate fortat in economie.
Chiar daca aceste deficite globale erau anticipate global pe balantele bancilor centrale inca din 2015.