Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a scăzut cu 6% în primele două luni ale anului, pe fondul reducerii vânzărilor de produse alimentare şi carburanţi, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
În perioada ianuarie-februarie, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul s-a diminuat comparativ cu perioada similară din 2010 ca urmare a reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-10%), de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (-8,2%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-1,5%).
În luna februarie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut cu 5,4% faţă de luna anterioară, datorită avansului din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+20,3%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (+3,7%). În acelaşi timp, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%.