Internetics încurajează dezvoltarea publicităţii online

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 28 septembrie 2007

Bugetele dedicate publicităţii online vor începe să crească pe masură ce advertiserii vor fi din ce în ce mai bine informaţi în legatură cu beneficiile acestui mediu. Tocmai din acest motiv, Internetics şi-a propus să ofere comunităţii de marketing şi comunicare o imagine cât mai completă a conţinutului online.

Situaţia publicităţii online din România este rezumată de Razvan Matasel - Deputy Managing Director & Head of Planning Leo Burnett şi membru al juriului Internetics Web Promo în cateva fraze: "În primul rând, oamenii de marketing sunt oameni de cifre şi încă nu există destule demonstraţii coerente ale eficienţei campaniilor online. În al doilea rând nu există structuri în cadrul departamentelor de marketing care să înteleagă potenţialul acestui mediu. Şi nu în ultimul rând companiile care livrează strategii şi creaţie online nu au investit suficient în educarea pieţei şi încă nu au resursele să livreze campanii puternice care să legitimeze acest mediu cu un potenţial enorm".

Soluţia pe care Internetics îşi propune să o ofere este încurajarea dezvoltării unei comunităţi a specialiştilor în online care să cuprindă şi să aducă cât mai aproape de Internet oameni de marketing din companii.

Cu ocazia evenimentelor care vor avea loc în perioada 31 octombrie - 1 noiembrie, Internetics va reuni în timpul seminariilor, dar şi la Gala de premiere, nu numai programatori web, designeri web, programatori, agenţii specializate în web design, web development, ci şi publisheri online, agenţii şi regii media, antreprenori online, advertiseri, divizii de interactiv ale agenţiilor de publicitate şi agenţii de publicitate.

Astfel, oamenii de marketing din companii vor avea ocazia să intre în contact cu cei care creează conţinutul online, dar şi să vadă proiecte şi idei, al caror exemplu îl pot urma.

Creşterea importanţei online-ului in bugetele de comunicare ale advertiserilor depinde însă nu numai de cunoaşterea cât mai bună a beneficiilor sale, ci şi de evoluţia conţinutului online propriu-zis, după cum apreciază unii dintre reprezentanţii acestei industrii.

"În acest moment, cred că lipseşte în primul rând în care să se poată cheltui mai mulţi bani în advertising online", consideră Cosmin Golea - Director Executiv First-Solutions.net şi membru al juriului Internetics Web Space.

"Mă refer mai exact la lipsa (sau insuficienţa existentă) a contentului solid care să atragă utilizatori care contează pentru advertiseri. De asemenea, cred ca agenţiile de publicitate încă nu stăpânesc pe deplin resursele şi avantajele oferite de Internet advertiserilor şi nu direcţionează clienţii către acest mediu. Aici lucrurile se vor schimba pe măsură ce în agenţii vor apărea profesionişti în advertising online care vor putea promova clienţilor soluţiile de comunicare online. Într-un cuvânt cred ca în Internetul românesc nu sunt încă suficienţi bani care să atragă la randul lor banii advertiserilor", continua el.

Un impuls pentru a creşte interesul advertiserilor pentru Internet ar putea veni din apariţia unor studii care să ofere informaţii exacte legate de trafic şi audienţă.

"Există mai multe lucruri care ar ajuta la creşterea investiţiilor în online, din care aş enumera: studiile socio-demografice realizate la nivel de piaţă pentru toate site-urile care aşteaptă bugete de publicitate şi aici susţin iniţiativa BRAT; dezvoltarea site-urilor cu conţinut propriu, un lucru necesar în cazul unei pieţe mature online; de altfel, contentul va trebui să devină preocuparea principală a proprietarilor de site în viitorul apropiat şi mai puţin dezvoltarea extensivă; în al treilea rând, educarea agenţiillor şi a clienţilor în acest domeniu", arată şi Laurenţiu Pop - New Media Manager Initiative Media şi membru al juriului Internetics Web Space.

Argumente în favoarea utilizării online-ului există însă, şi în contextul actual, în ciuda deschiderii mai mari pentru canalele clasice precum TV-ul.

"Versiunea online asigură şi comunicare în ambele sensuri, făcând online-ul mult mai interesant şi mai reactiv la feedback-ul cititorilor. O reclama bine poziţionată intr-un site cu un anumit gen de audienţă aduce mai multă valoare decât un poster mare lipit pe un bloc, care pentru unii ajută la infrumuseţarea oraşului, pentru alţii strică aspectul gri al oraşului, iar pentru alţii trece neobservat", explică Bogdan Muşat - Developer & Platform Group Manager Microsoft România şi membru al juriului Internetics Web Space.

La rândul său, Mugur Păun - Manager MRM Partners România şi membru al juriului Internetics Web Promo arată că gradul tot mai ridicat de utilizare a computerelor personale precum şi creşterea accentuată a nivelului de penetrare a Internetului din ultimii ani face ca acest mediu să nu mai poată fi ignorat.

"Online ai o serie de avantaje specifice. Poţi sa transmiţi către consumatori un volum de informaţie pe care un spot TV sau radio nu îl poate atinge în 30 de secunde, poţi să interacţionezi cu potenţialii consumatori, să măsori efectele campaniei în timp real pentru a o ajusta imediat...Nu în ultimul rând, dezvoltarea unor baze de date pentru programe ulterioare de marketing direct, la costuri foarte avantajoase, face din Internet un mediu extrem de atractiv. De aceea, advertiserii importanţi (în special companiile multinaţionale) sunt tot mai interesaţi de utilizarea acestui canal. În măsura în care agenţiile online se vor ridica la nivelul aşteptărilor, investiţiile vor creşte tot mai rapid", este de parere Mugur Păun.

În cazul în care advertiserii nu se vor lăsa convinşi de argumentele industriei online, cu siguranţă vor reacţiona la mişcările concurenţei în ceea ce priveşte utilizarea Internetului, după cum arata şi membrii ai juriului Internetics.

Internetics este singurul festival din România care a fost creat pentru a premia industria online, cu tot ceea ce cuprinde ea - creatori, utilizatori, clienţi, şi a ajuns anul acesta la cea de-a şaptea ediţie.

Festivalul se desfăşoară anul acesta cu sprijinul Microsoft, GTS Telecom, Astra Sport Bets, HP şi Dial Telecom.

Internetics este un proiect al Millenium Communications, companie care a fost înfiinţată în anul 1998, ca o agenţie de PR. În prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL şi proiecte proprii - Internetics, AdPrint, Gala Societatii Civile.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb