Prioritatea absolută a Romtelecom în anul 2007 este dezvoltarea Internetului de bandă largă în România. Facem investiţii masive pentru a putea oferi clienţilor cel mai bun Internet de bandă largă," a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, astăzi, 10 mai 2007, la conferinţă
Ziua Comunicaţiilor.
Directorul general a mai arătat că în reţeaua Romtelecom se instalează 14 echipamente CISCO de mare capacitate (routere CISCO CRS), în toată regiunea Europei Centrale şi de Est existând în acest moment numai trei astfel de echipamente. Aceste echipamente permit transferuri de date în interiorul reţelei de transport de 40 Gb/s. Până la sfârşitul anului, Romtelecom va avea peste 700 000 de porturi de ADSL2 instalate în reţea. Cea mai nouă tehnologie, ADSL 2+ permite rate de download de până la 24 Mbps.
Romtelecom a investit 1,5 miliarde euro după anul 1999, din care 200 de milioane euro au fost investite numai în 2006. În plus, compania intenţionează să mai investească aproape jumătate de miliard de euro într-o reţea de generaăie următoare. Toate aceste investiţii sunt o garanţie pentru oferte de servicii de calitate şi mai mare, la preţuri competitive.
La nivel european, Internetul de bandă largă câştigă tot mai mult teren, în 2006 fiind înregistrate 20 milioane astfel de conexiuni în ţările Uniunii Europene, cinci dintre statele membre depăşind deja ratele de penetrare ale SUA ăi Japoniei. Un raport al Gartner estimează că, până în 2010, mai mult de jumătate din gospodăriile din Europa de Vest vor avea o conexiune de bandă largă.
Conform ECTA, principala tehnologie folosită pentru conectarea la Internet de bandă largă este DSL, care şi-a menţinut cota de 80% pe piaţa europeană de broadband în 2006, în defavoarea altor tehnologii.
Numeroase studii şi estimări arată că şi în anii următori tehnologia folosită şi de Romtelecom pentru serviciile
ClickNet, ADSL, va domina piaăa de profil.
Romtelecom a evoluat spectaculos în ultimii ani şi din punct de vedere al portofoliului de produse, de la simpla telefonie fixă la oferirea de telefonie fixă cu opţiuni şi minute gratuite, la Internet de bandă largă şţi conţinut multimedia, televiziune digitală şi, în curând, oferte integrate de telefonie mobilă, cu Cosmote. Noile
produse lansate de companie s-au bucurat de atenăia clienăilor. Astfel, Internetul de bandă largă ClickNet acrescut cu 50 000 de utilizatori în primele patru luni de zile ale anului - atingând peste 150 000 în prezent. Iar televiziunea digitală Dolce a reuăit să atragă 200 000 de utilizatori în numai cinci luni de la lansare.