Consiliul Judeţean Galaţi a anunţat investiţii majore în infrastructura rutieră. Este vorba despre două proiecte ample ce vizează, pe de o parte, construirea unui drum de legătură între viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Galaţi şi Drumul Expres Galaţi-Brăila şi, pe de altă parte, de modernizarea drumului existent DN 25 între Galaţi - Tudor Vladimirescu, Hanu Conachi. Pentru cele două proiecte, recent, consilierii judeţeni au aprobat indicatorii tehnico-economici.
În cazul primului proiect, cel care vizează construirea unui drum de legătură între viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Galaţi şi Drumul Expres Galaţi-Brăila, este vorba despre o valoare a investiţiei de 547.022.691 de lei ( fără TVA).
"Este un proiect complex din punct de vedere tehnic, care va face legătura între viitoarea Centură Mare a Galaţiului, cea care pleacă din vama Giurgiuleşti şi trece pe lângă lacul Brateş, şi Drumul Expres Galaţi-Brăila. Practic, uneşte graniţa cu Republica Moldova şi podul de peste Dunăre, astfel încât traficul greu să nu traverseze oraşul sau să încarce fluxul de transport de pe DN2B şi DN25. Acest drum de legătură va avea aproximativ 7 kilometri şi va fi realizat de la zero. Astfel, vor fi patru benzi de circulaţie şi un regim de trafic asemănător drumurilor expres. Vor fi amenajate două subtraversări, cu lungimi de 65 şi 100 de metri, ale drumului naţional ce leagă municipiul Galaţi şi localitatea Şendreni, precum şi un tunel pe sub calea ferată, care va avea o lungime de 90 de metri şi o lăţime de peste 20 de metri. De asemenea, va fi construit un pasaj cu o lungime de 375 de metri peste drumul de acces la halda de zgură. Mai mult, vor fi amenajate şi două noduri rutiere, iar reţelele de utilităţi, vechi de jumătate de secol, vor fi relocate. În plus, vor fi necesare şi exproprieri", a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
Pentru realizarea acestei investiţii, Consiliul Judeţean Galaţi a încheiat un parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care va depune spre finanţare acest proiect în cadrul Programului Operaţional de Transport.
De asemenea, în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Galaţi au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investiţii "Modernizare drum existent DN 25 între Galaţi - Tudor Vladimirescu, Hanu Conachi‟.
"Acest proiect este extrem de important pentru judeţul Galaţi şi se referă la modernizarea a aproximativ 40 de kilometri de pe DN25, între Galaţi şi Tudor Vladimirescu, Hanu Conachi astfel încât traficul să se desfăşoare pe patru benzi, ceea ce va presupune: amenajarea de giraţii la intersecţia cu drumurile principale, reabilitarea şi extinderea pasajelor de pe traseu, realizarea de trotuare şi sisteme de colectare a apelor pluviale, realizarea unor parcări auto, asigurarea scurgerii apelor pluviale prin proiectarea unor sisteme de preluare a acestora şi evacuarea în afara părţii carosabile şi realizarea semnalizării rutiere orizontale şi verticale", a declarat Costel FOTEA, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
De asemenea, pe acest tronson de drum naţional, se vor executa lucrări de desfacerea structurii rutiere existente, săpătură casetă; nivelarea şi compactarea terenului de fundare; execuţia stratului de fundaţie din balast, nivelarea şi compactarea acestuia; execuţia stratului din piatră spartă, nivelarea şi compactarea acestuia; execuţia dispozitivelor de scurgere a apelor; execuţia trotuarelor; execuţia parcărilor; realizarea lucrărilor pentru siguranţa circulaţiei; execuţia marcajelor rutiere şi montarea indicatoarelor de circulaţie. În acest moment, starea actuală a drumului de acces creează o serie de efecte negative, cele mai semnificative fiind: blocaje/ambuteiaje frevcente în fluenţa traficului rutier; lipsa unor condiţii minime pentru sănătatea, confortul şi igiena oamenilor; costuri mari de întreţinere pentru mijloacele de transport; risc mare de producere a accidentelor şi consum crescut de combustibil. Valoarea totală a investiţiilor este de aproximativ 309 milioane de euro, fonduri europene obţinute prin POIM- Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020.