Turismul românesc oferă servicii relativ modeste, însă scumpe, au arătat, ieri, într-o reuniune dedicată turismului românesc, reprezentanţi ai investitorilor italieni. Aceştia consideră că România trebuie să-şi îmbunătăţească calitatea infrastructurii de transport, iar hotelierii să-şi instruiască mai mult angajaţii, pentru a atrage turişti. În acelaşi timp, investitorii italieni sunt de părere că acordarea de stimulente fiscale hotelierilor ar trebui să contribuie la scăderea preţurilor serviciilor turistice. România nu a reuşit să se facă cunoscută în străinătate, iar turismul românesc este afectat de lipsa infrastructurii, în special de lipsa şoselelor şi aeroporturilor, a arătat preşedintele Camerei de Comerţ Româno Italiene, Guglielmo Frinzi.
În 2006, turismul românesc a contribuit cu doar 1,9% la Produsul Intern Brut. Strategia de dezvoltare a turismului din România prevede o creştere până la 6,7% a contribuţiei turismului la creşterea PIB. În 2006, litoralul a fost vizitat de 900.000 de turişti, dintre care circa 50.000 au fost străini. Cei mai mulţi turişti străini au provenit din Germania (14% din totalul turiştilor) şi Italia (13,2 % din total turişti). În acest an sunt aşteptaţi pe litoral peste 1,2 milioane de turişti, dintre care circa 100.000 vor fi turişti străini.
În perioada 2006-2009 investiţiile totale în turismul românesc vor ajunge la 1,1 miliarde euro, în special în proiecte hoteliere, reconstrucţia centrelor istorice şi valorificarea zonelor rurale.