Institutul pentru Politici Publice Bucureşti (IPP) sprijină procesul de reformă a administraţiei publice, organizînd în acest sens, ieri, dezbaterea privind oportunitatea creării funcţiei de administrator general de primărie în România şi găsirea de soluţii pentru un management eficient în administraţia publică locală. Reprezentanţii IPP, ai Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI), precum şi cei ai Asociaţiei Municipiilor din România (AMR) au propus crearea funcţiei mai sus menţionate, arătîndu-i avantajele.
Liviu Radu, secretar de stat pentru reforma în administraţia publică, a făcut, în cadrul dezbaterii de ieri, o scurtă prezentare a propunerii MAI referitoare la modificarea Legii privind administraţia publică locală pentru introducerea poziţiei de "city manager"/administrator general de primărie. Domnia sa a precizat că funcţia de administrator general de primărie ar trebui implementată în România pentru că autorităţile alese deţin atribuţii executive excesive şi nu toate au o pregătire de specialitate.
La rîndul său, IPP a recomandat ca măsura privind crearea funcţiei amintite să fie adoptată prin consensul tuturor părţilor implicate în procesul decizional la nivelul unei instituţii publice, pentru evitarea eventualelor suprapuneri de atribuţii ori crearea unor conflicte artificiale între diferitele paliere de conducere ale instituţiilor publice. La dezbaterea de ieri au participat mai mulţi primari din ţară şi factori de conducere în Consiliile judeţene, care au salutat ideea creării funcţiei de "city manager".