Iulian Stanciu a devenit acţionar unic al "Flanco" şi "Network One Distribution (NOD)", cumpărând participaţia deţinută de Sebastian Ghiţă la cele două companii, se arată într-un comunicat. Tranzacţia urmează să devină efectivă în urma primirii acordului din partea Consiliului Concurenţei.
Anterior tranzacţiei, Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă deţineau, fiecare, câte 50% din acţiunile "Flanco", respectiv ale "NOD".
Iulian Stanciu a declarat: "În continuarea tranzacţiei dintre < eMAG > şi < Naspers >, am urmărit simplificarea structurii acţionariatului companiilor din grupul pe care îl conduc - grup format din < eMAG >, < Flanco > şi < NOD >. Am încredere că alături de < eMAG >, < Flanco > şi < NOD > vor avea în continuare o evoluţie ascendentă, pentru că sunt stabile financiar şi au strategia de piaţă potrivită segmentului în care activează".
"Flanco" urmează să se concentreze pe dezvoltarea calitativă a interacţiunii cu clientul, în timp ce obiectivele "NOD" vizează întărirea poziţiei pe toate canalele de vânzare pe care se adresează, încheierea de parteneriate strategice, precum şi dezvoltarea brand-urilor proprii, se mai arată în comunicat. De asemenea, aceasta urmăreşte poziţionarea ca jucător strategic pe piaţa distribuţiei electro-IT din Europa Centrală şi de Est. Compania a avut, deja, primele vânzări în Bulgaria. Celelalte direcţii de dezvoltare ale "NOD" presupun încheierea de parteneriate pentru diversificarea portofoliului de produse şi concentrarea pe creşterea categoriilor de produse marcă proprie.
"Investim în dezvoltarea mărcilor proprii, unde există deja performanţe notabile, atât în gama de produse electrocasnice < Heinner >, produse IT < Serioux >, cât şi produsele de display < Horizon >, toate având succes pe piaţa locală", a declarat Răzvan Ziemba, director general Network One Distribution.
"Flanco", unul dintre cei mai mari retaileri autohtoni de produse IT&C, eletronice şi electrocasnice, intenţionează să îşi consolideze poziţia pe piaţa locală, prin dezvoltarea reţelei în toate regiunile ţării.
"Network One Distribution", cunoscută anterior sub numele de "Asesoft Distribution", este liderul pieţei de distribuţie electro-IT de la nivel local, având operaţiuni şi în Bulgaria şi Republica Moldova. Este unul dintre principalii furnizori ai reţelelor de retail locale, cu o bază de peste 2.000 revânzători activi. Pe lângă produsele străine din portofoliu, compania deţine şi trei mărci proprii: "Heinner", "Horizon" şi "Serioux". NOD a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 200 milioane euro, în creştere cu 37,9% faţă de anul precedent.
Grupul sud-african "Naspers" a cumpărat, recent, 70% din acţiunile companiei care deţine site-ul de comerţ electronic "eMag". În urma tranzacţiei, Iulian Stanciu va deţine 21,6% din acţiunile companiei. De asemenea, domnia sa urmează să asigure managementul "eMag", din poziţia de director general.