Producătorul nipon de ecrane Japan Display Inc., care livrează gigantului american Apple Inc., îşi propune să încheie, în această lună, o tranzacţie prin care să obţină cel puţin 50 de miliarde de yeni (470 de milioane de dolari) - finanţare care să îl menţină în viaţă -, după ce un grup de investiţii a renunţat la planul de salvare, anunţă Reuters.
Japan Display - companie aflată pe pierderi în ultimii cinci ani, cu datorii care depăşesc activele, are nevoie disperată de o injecţie de capital.
Pentru Apple, eventualul colaps al Japan Display ar afecta capacitatea sa de a oferi la preţuri competitive noul său model iPhone 11, care este cu 50 de dolari mai ieftin decât modelul XR de anul trecut. De asemenea, prăbuşirea Japan Display ar putea obliga compania americană să apeleze la furnizorii rivali de ecrane LCD şi să-şi crească dependenţa de firma sud-coreeană Samsung Display pentru ecrane OLED.
Japan Display a informat că un client major al său, despre care unele surse spun că este Apple, intenţionează să investească 200 de milioane de dolari pentru salvarea sa, dublând astfel suma planificată anterior în acest sens. De asemenea, Oasis Management va contribui cu 150-180 de milioane de dolari, iar un furnizor al Japan Display şi alte fonduri sunt implicate, la rândul lor, în salvarea companiei.
Directorul executiv al Japan Display, Minoru Kikuoka, a declarat citat de Reuters: "Suntem pe punctul să obţinem 50 de miliarde de dolari şi cred că putem parafa afacerea luna aceasta".
Totuşi, planul de salvare este inferior celui anunţat anterior, de 80 de miliarde de yeni. Firma chineză de investiţii Harvest Group s-a retras din afacere luna trecută, aducând ca argument pentru decizia sa diferenţele de opinie cu alţi investitori în privinţa guvernanţei companiei.