Emisiile de dioxid de carbon trebuie înjumătăţite până în 2030 dacă se doreşte atingerea neutralităţii climatice în următoarele trei decenii, iar asta înseamnă că ritmul actual de decarbonare a economiei şi societăţii trebuie accelerat semnificativ, a declarat, ieri, Jean-Pascal Tricoire, preşedintele şi directorul general al Schneider Electric, companie considerată la nivel global drept cea mai sustenabilă din lume, în cadrul evenimentului Innovation Summit World Tour 2021. CEO-ul Schneider a prezentat de altfel un raport intitulat "Imperativul 2030: O cursă contracronometru" realizat de departamentul de cercetare al companiei.
Tricoire a afirmat: "În ciuda impulsului mai puternic în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi a faptului că din ce în ce mai multe companii au adoptat obiective ambiţioase pentru abordarea schimbărilor climatice, această cercetare dezvăluie modul în care trebuie să accelerăm decarbonarea. La Schneider Electric suntem în mod unic parte a soluţiei. Pentru a sprijini organizaţiile în încercarea lor de a-şi reduce mai rapid emisiile de CO2 şi de a livra rezultate în conformitate cu angajamentele lor climatice, am decis să ne accelerăm procesul de extindere a consultanţei noastre globale în materie de sustenabilitate pe care o oferim companiilor în aşa fel încât să satisfacem cererea tot mai mare de progrese în tranziţia energetică. (...) Ceea ce au nevoie organizaţiile în ziua de astăzi este un partener de încredere care combină planificarea strategică şi stabilirea ţintelor cu o experienţă dovedită în implementarea de soluţii care să ofere rezultate durabile palpabile şi mai rapide. După ce am depăşit cu succes multe provocări de sustenabilitare am reuşit să implementăm soluţii digitale şi electrice de vârf la nivel mondial în propriile noastre facilităţi şi suntem bine poziţionaţi pentru a-i ajuta şi pe alţii să avanseze rapid".
Schneider este lider mondial în eficienţă energetică şi management al consumului de energie, în tehnologii de producere de energie regenerabilă şi raportare a emisiilor de dioxid de carbon, precum şi în domenii ca decarbonarea lanţurilor de aprovizionare sau furnizarea de servicii software şi consultanţă. În prezent, printre clienţi ai companiei se numără Johnson & Johnson, Walmart, Faurecia, Kellogg, Takeda, Velux Group, Unilever sau T-Mobile. Totodată, potrivit raportului de sustenabilitate realizat de Schneider, la nivel mondial, locuinţele reprezintă circa 20% din emisiile globale de dioxid de carbon.
Schneider a prezentat de altfel ieri mai multe soluţii noi care ajută companiile şi locuinţele în procesul de decarbonare, printre care soluţii electrice şi digitale mai eficiente, soluţii de IT şi de date, dar şi soluţii smart de management al sistemelor.