Acţiunile producătorului german de echipamente sportive Puma erau astăzi în scădere cu 3,5%, după ce grupul francez Kering a anunţat că a vândut un pachet de 5,9% din acţiunile Puma pentru aproximativ 656 milioane de euro, transmite Reuters, conform Agerpres.
În urma acestei tranzacţii, participaţia deţinută de Kering la Puma s-a redus până la 9,8% de la 15,7% anterior. Cel mai mare acţionar de la Puma rămâne Artemis, compania holding a familiei Pinault, care a înfiinţat şi controlează Kering, care deţine o participaţie de 29%.
În ultimii ani, Kering s-a concentrat din ce în ce mai mult pe mărcile sale de lux precum Gucci, Saint Laurent şi Balenciaga, reducându-şi în paralel participaţia pe care o deţine la Puma. După ce a fost preluat de Kering în 2007, pentru 5,3 miliarde euro, Puma a trecut printr-o perioadă dificilă dar în ultimi ani a cunoscut o relansare a activităţilor graţie unor contracte de sponsorizare cu echipe de fotbal şi parteneriatelor cu celebrităţi precum Rihanna şi Selena Gomez.
În luna iulie, Puma a raportat o scădere de 30,7% a vânzărilor în trimestrul al doilea, până la 831 de milioane de euro şi pierderi operaţionale în valoare de 114,8 milioane de euro în condiţiile în care izolarea a dus la închiderea majorităţii magazinelor de echipamente sportive din întreaga lume. Cu toate acestea, în ultimele luni vânzările şi-au revenit după ce magazinele s-au redeschis iar oamenii au reînceput să facă sport.