Unul din trei români care îşi amenajează băile sau bucătăriile au început să fie mai deschişi la combinaţii îndrăzneţe şi să iasă din tiparele predominante de alb, susţine Kuma România, producător local de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării, într-un comunicat trimis astăzi redacţiei.
Astfel, datele companiei arată că, până acum, adoptam un stil convenţional, caracterizat prin abundenţa culorilor deschise, în special a albului pentru lavoare sau blaturi de lucru şi bej sau maro pentru plăci ceramice ori decoraţiuni.
Totuşi, în ultima perioadă, o treime dintre cumpărători apelează la soluţii de amenajare neconvenţionale, dictate de tendinţele occidentale şi, mai ales, de cele nordice.
Concentrarea noastră asupra noilor tendinţe a însemnat şi creşterea bugetelor alocate pentru amenajarea principalelor spaţii funcţionale din casă. Astfel, în 2014, conaţionalii noştri au fost mai interesaţi de înlocuirea obiectelor sanitare existente cu produse de calitate superioară, realizate, de cele mai multe ori, la comandă.
În ceea ce priveşte materialele, românii încep să aleagă produse durabile, executate din granit sau glass, material care are la bază sticla reciclată. Din punct de vedere al formelor, lavoarele cu scurgeri ascunse atrag consumatorii, iar bolurile clasice (ovale ori rotunde) aparţin de domeniul trecutului, se mai arată în comunicatul citat.
Potrivit Cameliei Olesen (directorul executiv al Kuma România), anul trecut, compania pe care o conduce şi-a menţinut cifra de afaceri la aceeaşi valoare ca în 2013, de 3 milioane de euro, 80% dintre vânzări fiind reprezentate de exporturi în Danemarca, Norvegia , Suedia şi Olanda.
Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată în producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică, blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării.
Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania să se mute în Băneşti, odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro. La intrarea pe piaţa autohtonă, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari.