Reporter: Care este influenţa tehnologiei în evoluţia business-ului din ultimii ani?
Kyriacos Sabatakakis: Tehnologia este baza serviciilor pe care compania le oferă. Accenture, ca organizaţie de consultanţă, a fost prima companie care a combinat business-ul cu tehnologia. Continuăm să facem acest lucru cu succes alături de clienţii noştri.
Obiectivul nostru nu este doar acela de a implementa tehnologia, ci şi acela de a oferi soluţii care să ajute la atingerea obiectivelor de business ale companiilor client. Suntem foarte concentraţi pe rezultatele clienţilor noştri. Tehnologia este parte a ADN-ului nostru. Timp de multe decenii aşa ne-am dezvoltat angajaţii, dar şi partenerii cu care colaborăm în domeniul consultanţei, cărora le oferim cunoştinţele tehnice necesare pentru a crea o punte de legătură între cele două domenii.
Nu urmăm doar trendul tehnologiei globale, încercăm şi să-l anticipăm. Trebuie să ne ghidăm clienţii, care sunt în principal corporaţii foarte mari, să selecteze tehnologiile pe care au nevoie să le implementeze. În acest sens, publicăm anual rezultatele studiului Accenture Technology Vision, care identifică tendinţele actuale în materie de tehnologie.
Am fost printre primii care au spus că fiecare business este unul digital. Am fost, de asemenea, printre primii din lume care au creat o linie verticală de business digitală pentru suportul oricărei industrii. În trecut, când vorbeai de digitalizare, oamenii se gândeau la perioada de început a internetului, dar în zilele noastre aceasta este practic prezentă în fiecare companie.
Suntem unul dintre liderii la nivel mondial pentru că noi combinăm nu doar competenţele de bază ale integrării sistemelor, dar şi elemente noi precum interactivitatea digitală. Includem şi servicii de analiză, pentru că în noua lume digitală sunt generate atât de multe date încât managerii trebuie să înţeleagă cum să lucreze cu acestea, atât la nivel operaţional, cât şi la nivel de business intelligence, pentru a obţine rezultate în timp util.
În România avem unul dintre hub-urile europene în domeniul tehnologiei. Totodată, continuăm să ne dezvoltăm pe plan local pentru că aceasta este o ţară unde întâlnim competenţe foarte puternice în tehnologie şi IT, folosite pentru a furniza servicii în toată lumea. Acum ne concentrăm şi pe piaţa internă, nu doar să oferim servicii din România pentru clienţi din alte ţări.
Reporter: Cum arată piaţa IT din România în comparaţie cu alte ţări?
Kyriacos Sabatakakis: Pe această piaţă continuăm să vedem capabilităţi IT foarte puternice la nivel intern în companii care, de exemplu, în Vestul Europei sunt în mare parte externalizate.
Piaţa locală are o caracteristică aparte - se dezvoltă în continuare. Acesta este un lucru minunat, companiile având posibilitatea să lucreze foarte mult pe acest segment cu proprii angajaţi.
Pe de altă parte, există o competiţie destul de mare în ceea ce priveşte angajaţii specializaţi din IT, pentru că aceştia sunt căutaţi atât de către marile companii străine de outsourcing, cât şi de companiile care au nevoie de expertiza lor în propriile departamente de IT. Este bine să existe competiţie, este bine şi pentru oameni, dar trebuie să avem grijă ca acest lucru să nu devină un obstacol pe viitor.
Reporter: Care sunt aşteptările financiare pentru anul în curs?
Kyriacos Sabatakakis: Avem ca ţintă creşterea business-ului în toate diviziile - consultanţă, dezvoltare şi implementare software şi BPO.
Reporter: Cât de dezvoltat este sectorul de securitate?
Kyriacos Sabatakakis: În cadrul Accenture avem un sector specializat pe securitate cibernetică. Avem o echipă de experţi chiar aici, în România. Este un element foarte important la nivel mondial şi cred că acest segment va continua să se dezvolte.
Reporter: Vă mulţumim!