Bancpost a înregistrat un profit net de 65,8 milioane lei, în primele nouă luni ale anului în curs, în timp ce rezultatul net înainte de constituirea provizioanelor a avansat cu 28%, comparativ cu perioada similară din 2014, după cum a anunţat banca, într-un comunicat. Acesta menţionează: "Rezultatele obţinute în primele trei trimestre continuă evoluţia pozitivă raportată în prima jumătate a anului în curs, marcând şi o îmbunătăţire substanţială a profitabilităţii, dacă avem în vedere pierderea în valoare de 102,7 milioane lei, valabilă la sfârşitul lui septembrie 2014".
Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 17%, ca urmare a optimizării reţelei, în timp ce indicatorul costuri/venituri a înregistrat o reducere cu 13%, ajungând la 70%, după primele nouă luni din 2015. Volumul creditelor şi cel al depozitelor s-au menţinut la nivelul de 87%, "fapt ce susţine capacitatea băncii de a-şi autofinanţa operaţiunile din România".
Rata creditelor neperformante (NPL) a ajuns la 16,5%, pe fondul managementului accelerat al acestui tip de împrumuturi, derulat în trimestrul al patrulea al anului trecut.
Reprezentanţii Bancpost subliniază: "Banca şi-a optimizat sursele de finanţare prin gestiunea activă a portofoliului de depozite retail, precum şi prin atragerea de resurse de la Instituţiile Financiare Internaţionale (BERD, IFC, BEI). Menţinerea unei situaţii confortabile a lichidităţii şi gradului de adecvare a capitalului (care înregistra în luna septembrie un nivel de 18,72%) a reprezentat şi continuă să reprezinte una dintre priorităţile managementului băncii".
George Georgakopoulos, CEO Bancpost, subliniază că principala prioritate a băncii rămâne "susţinerea clienţilor şi contribuţia activă la creşterea economică a ţării".
Bancpost este una dintre băncile care au acordat credite în franci elveţieni (CHF), fapt pentru care are şi o serie de procese în instanţă pe tema denominării, intentate de clienţii săi. Totodată, împotriva băncii, au fost deschise şi procese pe clauze abuzive.
Unul dintre aceste cazuri a fost câştigat, miercuri, în primă instanţă, de debitorul reclamant, reprezentat de avocatul Adrian Cuculiş.
Acesta a anunţat că, prin cererea de chemare în judecată, printre altele, s-a cerut şi constatarea ca abuzivă a clauzei care arată că, "pe parcursul derulării contractului, banca îşi rezervă dreptul de a modifica dobânzile, comisioanele şi taxele bancare".
Instanţa de judecată a constatat că modificarea dobânzilor, implicit a dobânzii curente variabile a creditului, dar şi a celorlalte taxe şi comisione este o practică abuzivă.
Pe portalul judecătoriei sectorului 2 al Capitalei, se arată: "Admite în parte acţiunea. Constată caracterul abuziv al clauzei stipulate în convenţia de credit (...) şi declară nulitatea absolută a clauzei. Respinge în rest acţiunea ca neîntemeiată. Cu apel în 30 de zile de la comunicare".
Reprezentanţii băncii ne-au transmis: "Bancpost a luat notă de hotărârea instanţei, care nu este definitivă, existând în continuare posibilitatea promovării căilor de atac, pe care banca le va şi folosi".
Prezentă de 24 de ani pe piaţa noastră, Bancpost are acţionariat grecesc, aparţinând grupului Eurobank. Cu o reţea de 150 de unităţi, şapte centre de afaceri corporate şi cinci centre regionale de retail, banca gestionează un portofoliu de peste 1 milion de clienţi corporativi, de retail şi instituţionali.
1. Cei mai mari hoti....
(mesaj trimis de anonim în data de 09.11.2015, 12:11)
Sa dea banii oamenilor inapoi...
Hotii nu vor sa returneze banii nici cand sunt sentinte judecatoresti.
SE AUDE LA BNR - PROTECTORUL HOTILOR. DEMISIA ISARESCU.