La un an de la lansarea pe piaţa vinurilor româneşti a brandului "Lacerta", grupul de investitori austro-german de la Finţeşti-Buzău intră cu şapte vinuri noi în unităţile de tip HoReCa şi în vinoteci.
Primele vinuri create din strugurii de la Dealu Mare au fost cele roşii, care nu "ies" bine în Austria şi Germania. Strugurii româneşti au arome, culoare şi gust pretabile vinurilor premium create în crama "Lacerta Winery": "Lacerta Fetească Neagră", "Lacerta Merlot", "Lacerta Blaufraenkisch" (vin roşu aus-triac, cunoscut în România ca "Burgund Mare", care acum se produce la Finţeşti), "Lacerta Pinot Noir", "Lacerta Sauvignon Blanc Reserva" şi "Chardonnay Reserva", toate vinuri din recolta de struguri a anului 2010.
"Primul nostru an în piaţă s-a dovedit a fi un succes. Vinurile noastre premium româneşti sunt deja pe listele celor mai selecte res-taurante şi de vânzare în vinotecile premium din Bucureşti. Ceea ce am intuit înainte să ne lansăm oficial pe piaţă s-a dovedit a fi adevărat: românii gustă mai bine vinurile seci de foarte bună calitate. Vom investi în dezvoltarea podgoriei Dealu Mare şi vom crea vinuri româneşti noi, elegante", ne-a spus domnul Walter Friedl, reprezentantul grupului de investitori în "Lacerta Winery".
Un vin provenit din tradiţia Rivierei franceze a fost creat la începutul acestui an - "Lacerta Rose Riviera 2011" - de Mihai Baniţă, directorul "Lacerta Winery" şi Walter Friedl, care au apreciat condiţiile perfecte existente pentru acest vin în podgoria Dealu Mare.
Din cele 3.800 de sticle îmbuteliate la începutul lunii februarie, 1.000 s-au vândut.
Vinurile "Lacerta" au fost comercializate, în 2011, în proporţie de 90%, în 50 de restaurante şi 30 de vinoteci din Bucureşti. În acest an, când Walter Friedl estimează o cifră de afaceri de un milion de euro, vinurile vor "merge" şi spre regiunile Ardealului şi Dobrogei.
Pentru investitori, ţinta este piaţa românească, dar în viitor, pe măsura creşterii capacităţii de producţie a "Lacerta Winery", nu este exclusă "navigarea" şi spre unele ţări europene, în special Austria şi Germania, unde vinurile roşii româneşti sunt deosebit de apreciate, ne-a spus Walter Firedl.
Investitorii "Lacerta Winery" pun accent şi pe dezvoltarea turismului viticol, care a luat avânt în ultimii ani. Pentru companie, acesta a devenit o experienţă reuşită, crama construită la Finţeşti fiind vizitată de sute de turişti români, alături de cei din SUA, Japonia, Germania, Aus-tria, care s-au bucurat de degustarea vinurilor şi arta culinară româ-nească.
În 2012, compania şi-a propus să vândă 150.000 de sticle de vin în ţara noastră, de trei ori mai mult decât în anul trecut. Preţurile vinurilor în magazinul de la Dealu Mare rămân aceleaşi ca în 2011 - între 39 şi 69 lei, cu TVA inclusă.
În acest an, vinurile reprezentative pentru companie vor fi amestecurile Cuvee IX (roşu) şi Cuvee X (alb).