"Luigi Lavazza" SpA, producătorul italian de cafea înfiinţat de familia Lavazza în 1895, nu va lua în calcul niciodată lansarea unei oferte publice iniţiale sau vânzarea de participaţii către fonduri private de investiţii, a declarat directorul departamentului de dezvoltare din cadrul societăţii, Luca Maulini.
"Bancherii şi administratorii de fonduri l-au contactat pe domnul Lavazza în ultimii ani, ca să-i propună afaceri care ar dilua capitalul societăţii", a declarat Maulini, subliniind: "Domnia sa nu le-a oferit acestora nici măcar o cafea, niciodată".
Compania cu sediul în Torino ia în calcul realizarea de achiziţii pe patru-cinci pieţe, printre care India, China, Brazilia şi SUA, ca să-şi extindă operaţiunile, a mai spus Maulini, fără să ofere detalii în acest sens.
În luna august, "Lavazza" a decis să cumpere, pentru 250 de milioane de dolari, 6% din "Green Mountain Coffee Roasters" Inc., urmărind să-şi extindă activităţile în Statele Unite ale Americii. Cele două companii au precizat, atunci, că vor dezvolta împreună aparate de făcut cafea.
Vânzările "Lavazza" au scăzut la 1,1 miliarde euro (1,4 miliarde dolari) în 2009, de la 1,12 miliarde euro în anul anterior.