• Combinatul funcţionează la limita sustenabilităţii, după blocarea rutelor de export
Combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi nu îşi poate onora comenzile la export urmare a blocării principalei rute de transport, căile navigabile pe Dunăre, din cauza blocurilor de gheaţă, şi funcţionează la limita sustenabilităţii. Reprezentanţii combinatului susţin că blocarea căilor navigabile pe Dunăre timp de o lună a pus compania în imposibilitatea de a-şi onora comenzile, iar alimentarea cu materii prime s-a făcut exclusiv pe calea ferată, ceea ce a determinat creşterea costurilor de producţie. De asemenea, reprezentanţii ArcelorMittal Galaţi susţin că acesta este şi unul dintre motivele pentru care exporturile din România au scăzut considerabil în ultima perioadă. Reprezentanţii ArcelorMittal Galaţi au adăugat că navigaţia pe Dunăre este în continuare blocată, deşi se înregistrează creşteri ale cotelor Dunării, dar şi o îmbunătăţire a vremii şi cer autorităţilor o intervenţie urgentă.
"În ciuda temperaturilor mai bune şi a creşterii nivelului apelor, principala noastră rută de export este blocată, iar variantele alternative nu pot suporta cantităţi similare. Acest lucru are un impact negativ atât asupra companiei, cât şi asupra exporturilor ţării. Aşteptăm din partea autorităţilor o soluţie urgentă şi profesionistă pentru rezolvarea aceastei situaţii fără pre-cedent", conform sursei citate.
Gheorghe Tiber, liderul sindicatului "Solidaritatea", susţine că adevăratul motiv pentru care liderii combinatului au atras atenţia autorităţilor privind urgentarea deblocării şenalului navigabil este obţinerea de facilităţi financiare de la Guvernul României. Domnia sa ne-a spus: "Din punctul meu de vedere, comunicatul trimis de compania < ArcelorMittal > este pe jumătate adevărat. Sunt câteva probleme cu livrarea produselor siderurgice finite, însă au fost ierni mai grele, iar combinatul se descurca. Se făceau provizii de materie primă din toamnă, mai ales că, în trecut, la Galaţi funcţionau trei - patru furnale, iar în prezent este doar unul. Eu cred că se încearcă forţarea Guvernului pentru acordarea unor facilităţi financiare cum ar fi achiziţionarea energiei electrice şi a gazului metan la un preţ preferenţial".
Domnia sa a explicat că, de fapt, acest tip de facilităţi au fost acordate companiei încă de la privatizare, însă, din cauza presiunilor făcute de Comisia Europeană, autorităţile au fost nevoite să le suspende. "Din ianuarie 2012, ArcelorMittal cumpără energie şi gaz metan la preţul pieţei", a spus Gheorghe Tiber.
Contactat de noi, Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al companiei ArcelorMittal Galaţi, nu a dorit să ne ofere mai multe detalii despre situaţia concretă privind procentul creşterii preţului de achiziţionare a materiei prime sau despre întârzierea livării produselor finite despre care vorbea în comunicatul emis luni seară.
Săptămâna trecută, reprezentanţii companiei spuneau că ArcelorMittal Galaţi şi-a redus producţia din cauza blocării cu gheaţă a şenalului navigabil de pe Dunăre şi întâmpină dificultăţi în activităţile de livrare a produselor şi de alimentare cu materie primă, această situaţie ducând la oprirea temporară a Furnalului 5 pentru lucrări de mentenanţă ale căror termene au fost devansate.
În prezent, combinatul de la Galaţi mai are doar 8000 de angajaţi faţă de aproximativ 27.000 din momentul privatizării.
ArcelorMittal este cea mai mare companie siderurgică şi minieră integrată din lume, prezentă în peste 60 de ţări.
ArcelorMittal este lider pe pieţele globale importante, incluzând domeniile auto, construcţii, electrocas-nice şi de ambalare, având sisteme performante de cercetare şi dezvoltare, precum şi tehnologice, precum şi rezerve cuantificabile de materii prime şi reţele de distribuţie de top. De asemenea, Grupul deţine operaţiuni miniere, având în portofoliu pes-te 20 de mine în operare şi dezvoltare, fiind al patrulea cel mai mare producător de minereu de fier.
• ANAR: Sloiurile de gheaţă cresc nivelul Dunării
Nivelurile râurilor vor fi, în general, staţionare, în timp ce debitul Dunării la intrarea în ţară va fi în creştere, iar cea mai mare mare problemă o constituie, în continuare, aglomerările de gheaţă, se arată în raportul hidrologic publicat, ieri, de Administraţia Naţională "Apele Române" (ANAR). Problema sloiurilor de gheaţă rămâne de actualitate, hidrologii estimând că acestea, existente în aval de Cernavodă, se vor menţine fără modificări importante. De asemenea, debitul Dunării se va situa peste cota de atenţie pe s.h.Isaccea din cauza aglomerărilor de sloiuri.
În sectorul Ceatal Ismail-Tulcea şi în Delta Dunării curgerile de sloiuri acoperă între 10 şi 80% din suprafaţa apei. Debitele se situează peste cota de atenţie în zona s.h.Isaccea (320+21) - judeţul Tulcea, din cauza aglomerărilor de sloiuri.
1. Tiber a tradat salariatii din ArcelorMittal
(mesaj trimis de Culcea Dumitru în data de 07.03.2012, 10:39)
Acest lideras care nici macar nu este salariatul combinatului de la Galati si care permanent a tradat salariatii ducindu-i in cea mai grava saracie, este huiduit de oameni si practic in afara de citeva lepre impreuna cu care fura banii sindicatului nu mai are membrii de sindicat. Este de notorietate scandalul in care Tiber a fost acuzat ca a primit de la patronat o suta de mii de euro pentru a trada salariatii cedind din drepturile salariale din cadrul contractului colectiv. Deasemeni este implicat in scandalul prin care a declansat o greva ilegala in urma careia s-a inchis Uzina Cocsochimica de la Galati, singura cocserie pe care o mai avea Romania, creind posibilitatea patronatului sa inchida combinatul de la Galati, sau sa-l transforme intr-o fabricuta permitind importurile de produse metalurgice. De mentionat ca patronatul in complicitate nu a depus nici o actiune impotriva acestui lideras, care a provocat dezastrul, prin care 1800 de salariati si-au pierdut locurile de munca fiindca cocseria s-a inchis dupa acest episod.
Referitor la - “Domnia sa a explicat că, de fapt, acest tip de facilităţi au fost acordate companiei încă de la privatizare, însă, din cauza presiunilor făcute de Comisia Europeană, autorităţile au fost nevoite să le suspende” - un ziar respectat ca BURSA nu se poate complace intr-o astfel de dezinformare sau atitudine neprofesionista. In Tratatul de aderare al Romaniei la UE scrie foarte clar ca ajutoarele de stat sunt interzise, documentul fiind public si poate fi studiat de orice persoana interesata, dar pe acest lideras de carton, mincinos si tradator, il intereseaza sa urle poate poate ii vor mai scapa cei din patronat vreo spaga ca sa inchida gura.
Consider ca e in defavoarea ziarului BURSA sa se afunde intr-o astfel de cloaca alaturi de liderasi tradatori ai angajatilor romani.