LUCHI GEORGESCU:  "Sudul litoralului are nevoie de investiţii, servicii de calitate şi implicarea autorităţilor"

ALEXANDRA OANCĂ
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 17 iulie 2013

"Sudul litoralului are nevoie de investiţii, servicii de calitate şi implicarea autorităţilor"

Sudul litoralului are nevoie de investiţii, dar şi de servicii de calitate şi implicare din partea autorităţilor ca să devină profitabil, consideră femeia de afaceri Luchi Georgescu.

Complexul Hotelier Melodia din Venus, deţinut de doamna Luchi Georgescu, este cea mai nouă locaţie de patru stele de pe litoralul românesc. Refăcut în totalitate în 2012 cu o investiţie de 3,6 milioane de euro, Melodia estimează pentru acest sezon un grad de ocupare de aproximativ 85%. Investiţia, una dintre puţinele efectuate în sudul litoralului în ultimii ani, va fi amortizată în aproximativ zece ani, conform estimărilor oficialilor companiei. Până în acest moment, Complexul Melodia a amortizat 8% din investiţie de la redeschiderea hotelului în 2012. Hotelul este în prezent rezervat în proporţie de 60%, iar cele mai căutate sejururi sunt cele de 5-7 zile.

"Conform tendinţei generale de reducere a consumului, din cauza crizei, remarcăm şi o înjumătăţire a numărului de turişti, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut", a precizat Luchi Georgescu.

Domnia sa spune că pentru a atrage turiştii în România este foarte importantă creşterea calităţii serviciilor, chiar dacă sezoanele sunt destul de scurte. Alte acţiuni ce nu trebuie omise sunt alinierea la instrumentele actuale de marketing şi vânzări, precum şi implementarea de programe informatice. Doamna Luchi Georgescu a ţinut să atragă atenţia şi asupra necesităţii ca autorităţile locale şi centrale să se implice pentru a atrage atât turişti cât şi investitori. În opinia sa, nu putem discuta despre creşterea numărului turiştilor fără eforturile conjugate ale factorilor politici de decizie din acest domeniu şi al instituţiilor locale din zonele turistice, unde hotelierii sunt principalii plătitori de taxe şi impozite la bugetele locale.

Proprietara Melodia îndeamnă patronatele, Ministerul Turismului, Consiliul Local şi Primăria Mangalia să lucreze împreună pentru a revitaliza sudul litoralului: "Sunt foarte importante investiţiile hotelierilor, dar şi susţinerea acestora prin asigurarea infrastructurii, prin întreţinerea zonelor verzi şi a plajelor, renunţarea la construcţiile de pe plajă şi din zonele de promenadă, sistematizarea, atât cât se mai poate, a zonei şi menţinerea curăţeniei".

Oficialităţile locale ar trebui să organizeze frecvent, în sezonul estival, diverse evenimente artistice, care, repetate anual, pot creşte atractivitatea zonei de sud a litoralului şi vor genera mai multe investiţii, mai spune doamna Luchi Georgescu.

În ceea ce priveşte turismul excesiv de ieftin cum ar fi cel din programele sociale de tip "Litoralul pentru Toţi", investitoarea nu le consideră avantajoase pentru cei care fac investiţii mari în industria hotelieră. Domnia sa a menţionat că investitorii vor să îşi amortizeze investiţia şi să înregistreze profit şi, prin urmare, au nevoie de turişti care să îşi permită să cumpere sejururi în condiţii normale.

Aceşti sunt şi turiştii pe care Melodia urmăreşte să îi atragă după ce, anul trecut, compania a avut un profil mixt de clienţi: turişti care au achiziţionat sejururi foarte convenabile financiar şi care nu au apreciat condiţiile şi confortul puse la dispoziţie de hotel şi turişti care au achiziţionat sejururile online, care au văzut site-ul, au apreciat conceptul şi au ales Melodia în locul unei vacanţe în străinătate.

Luchi Georgescu mai deţine un hotel de două stele în sudul litoralului, Hotel Favorit, pe care doreşte să îl renoveze în următorii ani şi să-l claseze la categoria de trei stele. Renovarea acestuia depinde însă, în mare parte, de veniturile generate de Melodia.

Compania Venus Holliday, ce deţine ambele hoteluri, a fost cumpărată de Luchi Georgescu în 2002 de la Ministerul Turismului pentru suma de 1,7 milioane de dolari.

Complexul Melodia este cotat la 4 stele şi este conceput ca o locaţie modernă, amplasată într-o zonă plină de verdeaţă, adresată celor care doresc o vacanţă mai puţin zgomotoasă. Clienţii Melodia sunt, în principal, cupluri cu vârste cuprinse între 25-50 ani şi tinere familii cu copii. Sunt antreprenori sau angajaţi în companii private, cu venituri peste medie. Din totalul turiştilor aşteptaţi vara aceasta la Melodia, aproximativ 60% au achiziţionat bilete de la tour-operatori. Restul de 40% din rezervări se fac prin site-ul complexului.

În acest an, din cauza situaţiei economice precare, cel mai important element în alegerea vacanţei este, pentru o pondere importantă a populaţiei, preţul. Ofertele de early booking, promoţii, reduceri sau oferte last minute sunt tot mai căutate de turiştii români. Situaţia economică determină şi alegerea tipurilor de sejur şi de pensiune. Sistemul all inclusive este încă la început în România şi este puţin căutat, atât din cauza cererii scăzute a turiştilor români pentru asemenea pachete, cât şi a lipsei infrastructurii hoteliere necesare. Evoluţia pieţei arată că cele mai căutate sejururi sunt cele care au inclus doar micul dejun.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb