Preţurile de consum din Austria şi-au temperat creşterea anuală în februarie 2016, până la 1%, de la 1,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 1,1%, de la 0,7% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,2%, de la 0,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%.
(sursa: Statistik Austria)
Încrederea consumatorilor din Olanda a scăzut neaşteptat în martie 2016, pe fondul scăderii aşteptărilor privind evoluţia situaţiei economice. Indicele încrederii a scăzut până la -4, de la -1 în luna anterioară, în condiţiile în care indicele aşteptărilor economice pentru următoarele 12 luni a scăzut cu 13 puncte, până la -11 puncte, iar indicele aşteptărilor privind situaţia financiară s-a menţinut la -8.
(sursa: CBS)
Preţurile producătorilor industriali din Cehia şi-au accelerat declinul anual în februarie 2016 până la 4%, de la 3,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,6%, după un declin de 1,6% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat declinul anual până la 4,1%, de la 3,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,8%, iar preţurile energiei şi-au accelerat declinul anual până la 4,1%, de la 4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(sursa: CZSO)
Preţurile de consum din Canada şi-au temperat creşterea anuală în februarie 2016, până la 1,4%, de la 2% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,2%. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 3,9%, de la 4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,3%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 1,2%, de la 1,1% în luna anterioară, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,1%. Indicele core al preţurilor şi-a temperat creşterea anuală până la 1,9%, de la 2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%.
(sursa: StatCan)
Vânzările retail din Canada au crescut peste aşteptări în ianuarie 2016, cu o rată lunară de 2,1%, după un declin de 2,1% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a accelerat până la 3,6%, de la 2,7% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 2,2%, după un avans de 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unei stagnări lunare, iar vânzările de combustibili auto şi-au temperat scăderea anuală până la 2,7%, de la 7,5%, pe fondul unei scăderi lunare de 1,6%.
(sursa: StatCan)