• Zvonuri din piaţa de publicitate acreditează ideea că trei mari companii ar fi în atenţia PNA şi a Ministerului Finanţelor, care ar urma să demareze un amplu control privind contractele pe care le-au avut agenţiile cu instituţiile statului
• Reprezentanţii PNA şi ai agenţiilor neagă începerea unor astfel de controale
Demiterea Mihaelei Nicola şi a lui Zoltan Szigeti din funcţiile de preşedinte, respectiv director de operaţiuni la "Ogilvy & Mather România", a stîrnit numeroase rumori în industria de publicitate.
Se pare că reprezentantul "Ogilvy Londra" a sosit la Bucureşti, ca în fiecare început de an, şi i-ar fi demis pe cei doi în doar cîteva minute. Nicoletta Niculescu, PR manager la Ogilvy, ne-a declarat că nu are o poziţie oficială a demisiei celor doi, însă surse din cadrul agenţiei ne-au spus că "Ogilvy Londra" îşi va aduce propriii oameni la conducerea "Ogilvy România", iar Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti vor rămîne consultanţi ai agenţiei.
Există însă rumori conform cărora agenţiile de publicitate "Ogilvy&Mater România", "Grey România" şi "McCann Erickson" sînt în vizorul Parchetului Naţional Anticorupţie şi a Minis-terului Finanţelor, pentru contractele încheiate cu instituţiile statului.
Informaţia nu a fost confirmată oficial nici de către reprezentanţii PNA, nici de către reprezentanţii celor trei agenţii.
Mihai Vîrtosu, directorul regional al companiei "Grey România", ne-a spus: "Pînă în prezent, nu am primit nici o informare oficială cum că am fi cercetaţi. Noi am avut bugete guvernamentale tot timpul şi sîntem nişte buni plătitori de taxe. Aş avea o rugăminte: nu ne puneţi în acelaşi articol cu < Ogilvy >, deoarece nu sîntem nici părinţii lor, nici fraţii lor. Oricum puteţi să scrieţi că < Grey > este la Parchet, deoarece eu, oricum, o să dau drept la replică şi acest lucru ne face bine din punct de vedere al PR-ului".
Bogdan Enoiu, directorul general al "McCann Erickson", ne-a declarat: "Din 1996 şi pînă în prezent, noi sîntem pe primul sau al doilea loc în < topul proştilor >, al plătitorilor de taxe; ne depunem bilanţul în fiecare an şi nu avem probleme în relaţiile cu statul. În ceea ce priveşte relaţiile cu fostul partid de guvernămînt, eu, Bogdan Enoiu, am regizat evenimentele de lansare a candidaţilor PSD. McCann nu a avut nici o legătură cu PSD".
Problemele din industria de publicitate survin după scandalul institutelor de sondare a opiniei publice, care au fost acuzate că manipulează datele furnizate opiniei publice, şi după avertismentele internaţionale privind libertatea de exprimare.