Marub Braşov va crea 70 de noi locuri de muncă într-o secţie de modernizare vagoane

OVIDIU VRÂNCEANU
Ziarul BURSA #Companii / 16 iulie 2013

Marub Braşov va crea 70 de noi locuri de muncă într-o secţie de modernizare vagoane

În cadrul acesteia va funcţiona şi cel mai modern centru european de decontaminare de azbest, investiţia ridicându-se la 2,2 milioane de euro

Compania Marub SA Braşov, deţinută de oamenii de afaceri Costel Comana şi Iorgu Ganea, va pune în funcţiune în acest an o secţie modernă de reparaţii şi întreţinere vagoane şi locomotive, în cadrul acesteia urmând să funcţioneze cel mai modern centru european de decontaminare de azbest pentru materialul feroviar. Investiţia se ridică la 2,2 milioane de euro, susţine omul de afaceri braşovean Costel Comana, urmând să fie recuperată "în cinci ani, dacă totul merge bine". Noua secţie va fi funcţională în următoarele două - trei luni.

Comana spune că aici se vor crea aproximativ 70 de locuri de muncă, urmând ca efectivul de angajaţi să ajungă la aproximativ 200 la finele anului, în condiţiile în care "în 2010, când am cumpărat societatea, nu avea niciun angajat".

Societatea Marub a fost cumpărată în 2010 de societatea RC-CF Trans, în cadrul unei tranzacţii care s-a cifrat la cinci milioane de euro. Ulterior, în 2012, compania a mai cumpărat de la societatea Conex Iaşi, cea care deţinea terenul fostei uzine braşovene, o suprafaţă de teren adiacentă pentru 1,25 milioane de euro, pentru extinderea activităţii companiei. "Am ajuns acum să deţinem 70% din suprafaţa fostei uzine", a precizat omul de afaceri. "Numai în modernizarea vechilor hale, care arătau ca după război, am investit trei milioane de euro", a precizat, la rândul său, Iorgu Ganea.

"Nu există cazuri de cancer pulmonar din cauza azbestului"

În presa europeană au apărut, în ultima vreme, informaţii potrivit cărora decontaminarea de azbest este toxică şi poate duce la boli profesionale. Costel Comana a spus: "75% din parcul de vagoane şi locomotive din România este construit în baza tehnologiei de până în 1984, care viza vopsirea cu vopsea conţinând fibre de azbest. În realitate, nu există niciun fel de pericol să te îmbolnăveşti, în condiţiile în care faci decontaminarea aşa cum trebuie, folosind echipamentul de protecţie necesar. În plus, în România, plăcile de azbociment sunt folosite foarte des, iar medicii nu au găsit până acum nici măcar un caz de boli profesionale din cauza azbestului (...). Aşa cum va arăta, acest centru va fi cel mai modern din Europa. Va fi mai curat ca la farmacie".

Zvonurile privind toxicitatea fibrelor de azbest din vopseaua trenurilor au pornit din Statele Unite, fiind aruncate de producătorii de vagoane care se confruntau cu o supraproducţie, în condiţiile în care piaţa era supra-saturată. Europenii au îmbrăţişat rapid ideea, având în vedere că şi firmele de aici se confruntau cu aceeaşi problemă, motiv pentru care în prezent zeci de mii de vagoane construite în baza vechii tehnologii au fost retrase din funcţiune.

Firmă înfiinţată în 1995

Firma braşoveană Marub a luat fiinţă în 1895, sub numele de "Atelierele de Locomotive şi Vagoane Braşov". După privatizarea din 1990, compania a ajuns să fie controlată de SIF Transilvania, care deţinea un pachet de 56,4%, în timp ce societatea Tehmin Braşov deţinea un pachet de 40,4% din Marub. În 2006, grupul industrial Conex Iaşi a cumpărat în urma unor tranzacţii de pe Rasdaq acţiunile celor două companii, ajungând să deţină aproape 97% din Marub. Moldovenii au plătit atunci 5,5 milioane de euro pentru pachetul achiziţionat.

În 2010, compania a fost achiziţionată de firma RC-CF Trans, gestionar privat de infrastructură feroviară, în cadrul unei tranzacţii cifrate la cinci milioane de euro, la care s-a adăugat, doi ani mai târziu, un plus de 1,25 milioane de euro pentru o suprafaţă de teren adiacentă.

Societatea RC-CF Trans este proprietatea oamenilor de afaceri Costel Comana şi Iorgu Ganea care deţin şi cel mai important operator privat de călători, Regiotrans. Cei doi intenţionează să construiască hale de reparaţii moderne care să deservească parcul de material rulant al Regiotrans şi pe cele ale altor operatori care activează pe piaţa românească. Viitoarele facilităţi vor include şi linii de producere a instalaţiilor destinate infrastructurii, precum aparate de cale etc.

RC-CF TRANS este administrator de infrastructură feroviară neinteroperabilă, compania desfăşurându-şi activitatea pe mai multe sectoare de infrastructură din centrul şi nordul ţării, precum Blaj-Praid (116 km), Sfântu Gheorghe-Breţcu (66 km), etc.

Regiotrans activează atât pe secţii de scurt parcurs, cât şi pe rute de lung parcurs.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb