Guvernul a completat astăzi cadrul legal astfel încât să poată fi rambursate/ plătite cheltuielile aferente contractelor de finanţare încheiate din fondurile europene aferente exerciţiului financiar 2007 - 2013, pentru care a fost infirmată suspiciunea de fraudă după investigaţii ale DLAF, OLAF, ANI, DNA sau structurilor de control din cadrul autorităţilor de gestionare a fondurilor sau pentru care erau în derulare procese penale sau civile în instanţă, informează un comunicat al Guvernului.
Măsurile au fost adoptate printr-o ordonanţă de urgenţă şi au scopul de a contribui la reducerea riscului de dezangajare de fonduri.
Decizia vine în contextul în care, în cadrul procesului de închidere a programelor operaţionale finanţate prin Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European, Fondul de Coeziune şi Fondul European pentru Pescuit în perioada 2007 - 2013, "o problemă principală o reprezintă proiectele suspendate la plată ca urmare a unor proceduri judiciare sau administrative cu efect suspensiv".
"Având în vedere că, de regulă, astfel de proceduri (investigaţii şi procese în instanţă) durează foarte mult, uneori fiind necesară efectuarea de expertize tehnice, sumele afectate de suspendarea temporară de la solicitarea la rambursare de către Comisie sunt însemnate. Sunt cheltuieli (chiar din perioada 2010 - 2011) care au fost plătite beneficiarilor de la bugetul de stat şi nu au putut fi solicitate la rambursare întrucât nu s-au finalizat investigaţiile organelor abilitate sau nu au fost soluţionate definitiv cazurile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti", se arată în sursa citată.