Ministrul Transporturilor Lucian Şova susţine că în martie 2019 se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, pe tronsonul 1, între Eroilor şi Drumul Taberei.
Ministrul subliniază că îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a proiectului. Trebuie precizat din start că investiţia a fost începută în 2011, iar termenul de finalizare era de 3 ani. Ulterior a fost amânat de la un an la altul, până s-a ajuns la o întârziere de 4 ani. Într-un interviu acordat News.ro, Şova face mai multe precizări legate de acest proiect major: "Eu menţin încă termenul de martie 2019. Există o serie de condiţionalităţi, dar pe de altă parte există şi o consistentă determinare din partea mea şi managementului de la Metrorex de a gestiona dificultăţile pe care le traversează, inclusiv cu sindicatele, pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Încă menţin termenul de martie 2019 ca un termen ambiţios. Facem eforturi în acest sens. Dacă nu îmi fixez termene ambiţioase înseamnă că mă complac în situaţia aceasta. Pe de o parte, disfuncţionalităţile care au apărut în modul în are avansează această lucrare, generate de situaţia financiară pe care o traversează metroul în raport cu antreprenorul, urmare a sentinţei definitive dată de o instanţă românească privind plata unei importante sume (188 milioane lei, n.r.) ca despăgubire şi faptul că antreprenorul invocă faptul că neplata acestei despăgubiri aduce influenţe negative în derularea contractului. Pe de altă parte, nu e scris în contract cu privire la acest aspect. Cert este că mobilizarea a scăzut, că proiectul merge cu viteză mai mică decât ar fi trebuit să meargă. Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare - că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu care să plătească această despăgubire". Metrorex negociază cu CEC Bank şi cu două bănci comerciale în acest sens.
Deschiderea circulaţiei depinde şi de semnarea contractului de siguranţă şi automatizare a traficului, lucrări care durează minimum nouă luni. Aşa stând lucrurile, inaugurarea în martie 2019 pare doar o promisiune fără acoperire. Pentru acest contract au concurat doi mari rivali, Alstom şi Siemens. Descalificată în faza de evaluare tehnică, Siemens a depus contestaţie în decembrie 2017, pentru a reintra în cursa împotriva Alstom. Pe 5 aprilie, Metrorex a declarat oferta Alstom ca fiind câştigătoare. Ulterior, pe 30 aprilie, înainte ca Tribunalul Bucureşti să se pronunţe asupra primei contestaţii, Siemens a mai depus încă o plângere în care contestă câştigarea licitaţiei de către Alstom. Pe 4 mai, Tribunalul Bucureşti a respins prima plângere a Siemens. Compania a formulat însă recurs împotriva acestei decizii. Până la soluţionarea recursului în dosarul primei plângeri, a fost suspendată judecata şi în dosarul celei de-a doua plângeri. Conducerea Metrorex spune însă că nu va semna niciun contract până nu se soluţionează şi cea de-a doua plângere.
Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial - Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou şi zece staţii (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).