REWE International AG are în plan deschiderea a 600 de magazine Penny în ţara noastră, până în 2029, cea mai intensă extindere a Grupului în pieţele în care activează, a precizat ieri Michael Jager, membru al Consiliului REWE, în cadrul unei conferinţe de presă.
Michael Jager a spus: "România nu este doar o piaţă cu importanţă strategică pentru Penny, ci şi liderul în ceea ce priveşte creşterea în anul 2020 (...). Derulăm un program de investiţii fără precedent în România, iar extinderea în această piaţă este mai intensă decât în orice alta. Cele 600 de magazine planificate până în 2029 vor depăşi cu mai mult de două ori numărul reţelei noastre din prezent. Cu un impact pozitiv asupra numărului nostru de angajaţi şi în ceea ce priveşte volumul de achiziţii ale produselor locale".
De asemenea, reprezentantul REWE a subliniat că Penny are deja numeroase parteneriate avantajoase pe termen lung cu producătorii locali.
"Peste 85% din partenerii cu care colaborează Penny în România sunt înregistraţi în România. Ponderea de articole din gama noastră produsă în România este de 65% şi vom continua să extindem acest lucru. Inclusiv cu mărcile noastre. (...). Dorim să atingem obiectivul ca 60% din gama noastră să fie triplu RO, în următorii trei ani. Aceste produse nu sunt doar realizate în România, ci principalele ingrediente provin din România, iar prelucrarea intermediară este realizată tot în România", a spus Michael Jager, adăugând: "De asemenea, vom investi 19,5 milioane de euro în măsuri de sustenabilitate, în următorii trei ani".
În ceea ce priveşte Penny International, reprezentantul REWE a punctat că în prezent s-a ajuns la o gamă de produse dezvoltate local de peste 50% în fiecare ţară, iar în anumite ţări chiar şi de peste 70%, aşa cum este cazul în Republica Cehă, aceştia fiind factorii decisivi care au contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea afacerii, în 2020. "Pe parcursul exerciţiului financiar anterior, cifra de afaceri înregistrată de Penny International a înregistrat o creştere cu 11% după ajustarea la cursul de schimb", a punctat reprezentantul REWE.
Grupul REWE deţine, prin REWE Romania, lanţul de mangazine Penny, care în prezent numără 270 de unităţi şi peste 5.000 de angajaţi, conform datelor de pe propriul site.