Peste 200 fermieri din sudul ţării livrează, începând cu luna iunie, legume proaspete pentru hypermarketurile din ţara noastră sub brandul "Dor de gust", în jur de 10 mii tone din peste 35 sortimente de legume şi zarzavaturi urmând a fi livrate în acest an în marile lanţuri de retail, conform unui comunicat remis azi redacţiei.
Gheorghe Vlad, preşedintele Asociaţiei Cultivatorilor de Legume (unul din iniţiatorii programului), a declarat: "Programul s-a conturat pe 3 coordonate importante. Prima a pornit din dorinţa de a rezolva o problemă majoră a fermierilor din legumicultura legată de comercializarea şi valorificarea producţiei în marile lanţuri de magazine. A doua - a venit ca un răspuns natural la dorinţa consumatorilor români care solicită produse < de ţară >, autohtone. Iar a treia - rezolvă şi problema marilor reţele de retail care îşi doreau să satisfacă această nevoie a consumatorilor români. Astfel, s-a conturat un mecanism de aprovizionare a magazinelor direct de la fermieri, care satisface totodată şi nevoia consumatorilor pentru legume proaspete, gustoase, româneşti".
Kaufland, Auchan, Cora şi Selgros sunt primele mari hypermarketuri care au dorit să comercializeze legumele proaspete din program, iar iniţiatorii au declarat că doresc să fie prezenţi în cât mai multe supermarketuri până la toamnă. Primele livrări au fost deja făcute şi răspunsul din partea consumatorilor a fost unul încurajator.
La rândul său, Robert Arsene, directorul general al Grupului Agricover, a afirmat: "Împreună cu liderii zonali ai fermierilor, am estimat un volum aproximativ de 10.000 tone livrate în acest an, din peste 35 sortimente de legume şi zarzavaturi. Sincronizarea între angajamentele faţă de supermarket şi capacitatea de producţie a fermierilor este elementul cel mai sensibil, uneori critic, al acestui mecanism. Noi punem la dispoziţie un sistem logistic foarte rapid, care asigură livrarea în maxim 24 ore de la culegere - în acest fel asiguram produse proaspete pe raft, direct din grădină".