Bătălia pentru găzduirea de fabrici care să realizeze componente pentru telefoane inteligente este foarte dură şi se dă acum în special în Asia. De războiul economic dintre SUA şi China, pot profita mai multe ţări din zonă. Spre exemplu, India a lansat un plan în valoare de 6,65 de miliarde de dolari pentru creşterea producţiei de dispozitive electronice, anunţând că va începe cu oferirea de facilităţi pentru cinci producători globali de smartphone-uri, pentru începerea sau extinderea producţiei în ţară.
Guvernul oferă un stimulent legat de producţie care implică numerar în valoare de 4% până la 6% din vânzările suplimentare de produse realizate local pe parcursul a cinci ani, 2019-2020 fiind considerat an de bază, a declarat ministrul tehnologiei, Ravi Shankar Prasad, într-o conferinţă de presă. Numele celor cinci companii, care ar trebui să îndeplinească pragurile de investiţii şi vânzări pentru a fi eligibile, ar trebui să fie anunţate în următoarele două luni, au declarat oficialii ministerului. Cinci firme indiene ar fi, de asemenea, selectate pentru această schemă, care, împreună cu alte două iniţiative conexe, ar putea ajuta India să producă smartphone-uri şi componente în valoare de 10 mii de miliarde de rupii (133 miliarde de dolari) până în 2025, a spus Prasad. Industria smartphone-urilor a devenit un element central pentru strategia "Make In India" a premierului Narendra Modi. Guvernul vrea să transforme ţara într-un hub de export. Potrivit news.ro, producători mondiali, precum firmele Samsung, Foxconn şi Wistron, ultimele două funizoare ale Apple, au crescut deja producţia din India, atraşi de piaţa uriaşă, formată din 1,3 miliarde de oameni. Noul plan include, de asemenea, scheme de stimulare a producţiei de componente şi a înfiinţării unor clustere de producţie, pentru ca firmele să se poată muta imediat. Planul survine într-o perioadă în care tot mai multe companii caută să înfiinţeze centre de producţie în afara Chinei, unde pandemia coronavirusului a perturbat lanţurile de aprovizionare globale. India, care oferă forţă de muncă ieftină, are peste 1 miliard de conexiuni mobile, dar numărul de smartphone-uri este de mai puţin de jumătate din acest număr, oferind producătorilor o piaţă potenţială imensă.