Ministerul Finanţelor solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii să întocmească un program de îmbunătăţire sau restructurare a activităţii companiei CFR Călători, inclusiv prin "reducerea numărului de personal", se arată într-o adresă oficială, citată de clubferoviar.ro.
Prin adresa respectivă, Ministerul de Finanţe explică practic de ce a respins zilele trecute proiectul de buget al companiei CFR Călători înaintat de ministerul condus de Sorin Grindeanu.
Subordonaţii ministrului Marcel Boloş precizează că, deşi compania CFR Călători a fost exceptată de la aplicarea prevederilor care cereau majorări de salarii doar acolo unde s-a reuşit micşorarea pierderilor, bugetul ar trebui "fundamentat pe obţinerea unor venituri corespunzătoare care să susţină cheltuielile propuse, materializate într-un program de îmbunătăţire sau restructurare a activităţii acestuia, inclusiv prin reducerea numărului de personal, cu reflectarea în recuperarea/reducerea pierderilor şi a plăţilor restante".
Cifrele trecute în documentul publicat de sursa citată referitoare la activitatea companiei CFR Călători arată că: pierderile au crescut cu 316% de la 190 milioane lei la 795 milioane lei; pierderea cumulată din anii anteriori e de peste 1,2 miliarde lei; plăţile restante au crescut cu peste 900% de la 67 milioane lei la 700 milioane lei; cheltuielile totale au crescut cu 23% în timp ce veniturile totale doar cu 2%; cheltuielile cu salariile cresc cu 36,7%; cheltuielile de mandat, adică banii primiţi de directorul general al companiei şi de Consiliul de Administraţie, cresc cu 36,9%; câştigul salarial mediu creşte de la 7.400 lei la 9.700 lei.
De aceea, Ministerul Finanţelor solicită refacerea proiectului de hotărâre pentru bugetul CFR Călători. Neaprobarea bugetului respectiv poate avea consecinţe negative asupra situaţiei companiei. Fără un buget aprobat nu se pot aplica prevederile Legii Statutului Personalului Feroviar, fapt care este susceptibil de a duce la greva angajaţilor din domeniu, într-un moment deja tensionat al relaţiilor Sindicate - Administraţie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.08.2023, 00:45)
E chiar amuzant:mai intai isi pun loazele in toate functiile de conducere dupa care se mira ca nu merge treaba...Eu ma mir ca inca nu s-au gandit sa puna ceva membri de partid sa fie antrenori la nationala de fotbal ca se castiga bine si toata lumea se pricepe la fotbal. ,nu-i mare scofala;-))))Daca poate Becali de ce sa nu poata un membru PSD sau PNL(aceeasi mizerie!);-))))
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.08.2023, 11:00)
acum cativa ani m-am dus la un interviu la cfr. cica vrem sa facem o "echipa de marketing". mno. ok. si din interviu reiese ca cam cu ce s-ar ocupa acea echipa de marketing? cand esti tanar si naiv vrei sa stii dc te potrivesti postului. din cate am inteles cu NIMIC! si cine va fi seful direct? pai eu zice intervievatorul(care nu stia exact ce-i aia marketing si mai ales la cfr calatori). pfff. am plecat.,
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.08.2023, 15:13)
Sa-l dea privatilor. Oricum statul nu făcut nimic la cfr după 89.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.08.2023, 22:30)
cerinta MF e legitima, dar lipseste echivalentul. avand in vedere ca MF colecteaza 2/3 di taxe .... sa aplice aceeasi unitate de masura in echivalent. asta ca totul sa fie cosher.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.08.2023, 22:43)
Poate ca daca ar fi redus gratuitatile studentilor, ar fi incasat mai multi bani de la acestia. Cei mai multi studenti au gramezi de bani pe care ii cheltuie in cluburi , pe bauturi si droguri.