Ministerul Justiţiei a anunţat luni că a finalizat procesul de reorganizare a instituţiei, activitatea fiind consolidată pe trei planuri, respectiv elaborare legislativă, întărirea funcţiei de control şi integritate, precum şi o mai bună comunicare, scrie Agerpres.
"Ministerul Justiţiei anunţă finalizarea procesului de reorganizare a instituţiei conform Hotărârii nr. 466/2020 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei. Procesul, care se regăseşte în noua organigramă a instituţiei, a fost axat pe consolidarea activităţii ministerului pe trei planuri: elaborare legislativă, întărirea funcţiei de control şi integritate, precum şi o mai bună comunicare", se arată într-un comunicat al MJ.
Conform MJ, principalele reglementări cu privire la modificarea şi completarea HG 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei vizează următoarele domenii:
• Posibilitatea constituirii unor comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi de alte acte normative ce interesează domeniul justiţiei, de documentare şi/sau elaborare a studiilor de fundamentare a acestora şi a strategiilor în domeniul justiţiei. În cadrul acestor comisii, vor putea fi folosiţi, în condiţiile legii, şi colaboratori externi - cadre didactice din învăţământul superior juridic, cercetători ştiinţifici, judecători, procurori, membri ai profesiilor juridice reglementate sau alţi specialişti.
• Ministrul poate sesiza Inspecţia Judiciară pentru a se stabili dacă există indiciile săvârşirii unei abateri disciplinare de către procurori.
• Două direcţii din cadrul Ministerului Justiţiei - Direcţia Financiar Contabilă şi Direcţia Investiţii - nu vor mai funcţiona ca structuri distincte, înfiinţându-se Direcţia Economică, prin preluarea atribuţiilor, a activităţii, a posturilor şi a personalului din cadrul celor două direcţii mai sus-menţionate. Direcţia Economică va conduce la realizarea unei structuri flexibile şi adaptată cerinţelor actuale cu o viziune clară în domeniul economic, conform Agerpres.
• Biroul de statistică judiciară va trece ca şi compartiment în cadrul Direcţiei resurse umane, în scopul atingerii, în mod eficient, a obiectivului îndeplinirii atribuţiilor ambelor compartimente în condiţii optime şi într-o unică viziune.
• A fost înfiinţat Compartimentul pentru Comunicare în cadrul Ministerului Justiţiei, având ca atribuţii principale: crearea şi evaluarea imaginii publice a politicii din domeniul justiţiei şi elaborarea recomandărilor în consecinţă; elaborarea strategiilor de comunicare; organizarea activităţilor publice ale Ministrului Justiţiei şi ale altor reprezentanţi ai ministerului; organizarea conferinţelor de presă ale ministerului.
• A fost reorganizat Corpul de control al ministrului la nivel de direcţie. Acest compartiment este o structură de autoritate, care beneficiază de independenţă operaţională, subordonată direct Ministrului Justiţiei.
• Secretarul general va coordona şi Programul naţional de consolidare a infrastructurii instanţelor de judecată aflate în municipiile reşedinţă de judeţ şi Programul "Cartierul pentru Justiţie - complex urbanistic destinat sediilor unor instituţii aparţinând sistemului judiciar".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.09.2020, 19:41)
Prima data trebuie rezolvata problema cu magistratii care lucreaza anapoda. Sunt prea putine masuri. Corpul de control si gata. Putin .Prea putin. Ca aici este principala problema pe care noi justitiabilii o simtim din plin.
Si apoi trebuie sa asigurati cu adevarat magistratilor independenta. Sa nu se teama cand hotarasc sau decid in procese in care sunt implicate institutii "grele"
Bunaoara, Legea 223/2015, asa cum se aplica acum, este anapoda. Textul facut de guvernul Ciolos la 11 dec 2015, nu reprezinta o LEGE, in intelesul Constitutiei Romaniei nu contine autentificarile si semnaturile cerute art. 46 din Legea 24/2000. nu a fost promulgat de Presedinte, nu a fost publicat in M. Of.
Cu toate acestea, niciun judecator nu a avut curajul "sa vada" ca legea 223/2015, asa cum a fost emisa promulgata si publicata in M. Of. nu putea sa fie schimbata din M. Of. sau blocata prin art. 40 din OUG 57/2015 si ca aceasta lege a intrat si este in vigoare de la 1 ian 2016, asa cum se prevede in continutul ei. Sau poate de vazut au vazut multi dar nu au avut curajul sa se opuna celor din guvern, armata sri, ... interesati in mentinerea acestui fals grosolan si au inchis ochii.
Dar asa nu trebuie sa mai fie.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.09.2020, 20:06)
Au văzut, dar nu că n-au avut curajul, n'au avut interesul. În ape tulburi se pescuieste mai ușor.
2. fără titlu
(mesaj trimis de TRAIAN în data de 08.09.2020, 10:01)
justitia mafiota romaneasca in care judecatorii impartiali dau cistig de cauza statuui in procesele cu statul, nici nu mai esti lasat sa vorbesti, procurorii fac jocurile politiei fiscale din cadrul Anaf in dosarele cu decizii de impunere false si abuzive scornite de inspectorii fiscali si tin dosarele platitorilor de taxe cu anii in vestiarele lor de tabla iar militienii nu fac un pas intr o cercetare economica , in care ai fost controlat odata de inspectorul fiscal, reluind controlul economic si militianul economic dar numai avizat de procuror. Toti acesti monstri bugetari, incumetriti intre ei, impreuna cu avocati, finantisti, securisti, procurori,judecatori fac jocul in camerele masonice supunind fraierul platitor de taxe la ilegalitati sumbre care se soldeaza cu sinucideri, faliment, divorturi....acesti monstri bugetari care au salarii de zeci de mii de lei lunar si care se cred Dumnezeu si au parte numai de copii drogati si fara capatii.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2020, 10:47)
raspunderea magistrtilor pe cand