Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, astăzi, la un post de televiziune, că principalul obiectiv al instituţiei pe care o conduce este reabilitarea şi modernizarea infrastructurii feroviare, pentru transferul pe calea ferată a unei importante părţi din transportul rutier, în special din cel de marfă, în vederea reducerii costurilor şi a poluării.
Domnia sa a spus: "Mi-aş dori foarte mult ca în România să preferăm să circulăm cu trenul, însă avem foarte mult de lucru. În acest moment, viteza este destul de mică. Avem în lucru 204 kilometri, anul acesta finalizăm 41 de kilometri. Tot anul acesta, se vor redeschide alte şantiere, se vor semna alte contracte care sunt sau vor fi licitate".
Ministrul a mai afirmat că trenul de mare viteză Viena-Budapesta-Bucureşti-Constanţa va fi realizat împreună cu partenerii chinezi şi urmează să circule până la Constanţa cu două sute de kilometri pe oră.
Domnia sa a explicat: "Modernizăm peste tot. Avem în vedere o reţea care este agreată cu Comisia Europeană, modernizată cu prioritate cu fonduri europene, însă în afară de aceasta, putem să reabilităm şi alte tronsoane care sunt absolut necesare. (...) Proiectul de linie de mare viteză Viena-Budapesta-Bucureşti-Constanţa dorim să-l facem în parteneriat cu chinezii. Anul acesta, sperăm să finalizăm proiectul, prin care să începem realizarea efectivă a liniei. (...) Până la finalul lui 2020, ne dorim ca în România să avem trenuri de mare viteză, trenurile de pasageri să circule cu 160 km/h, vrem ca trenul de la graniţă să-l facem să circule până la Constanţa cu 200 km/h".
Ramona Mănescu a exprimat intenţia ministerului de resort de a se concentra pe dezvoltarea infrastructurii feroviare, pentru că, în ultimii ani, România a încercat doar să dezvolte infrastructura rutieră, nereuşind foarte mult".
În privinţa fondurilor europene atrase pentru transporturi, oficialul a explicat că situaţia lor a fost foarte slabă, dar că tendinţa este ascendentă.
"Vedem că abia de anul trecut am început să intrăm într-un ritm normal de absorbţie. Când am venit eu la minister, rata era de 16%. Acum, este de 32% şi încă nu este jumătatea anului. Este foarte important să fim eficienţi, să urmărim şi să depunem toate eforturile pentru ca aceste contracte să se şi implementeze, nu doar să se semneze", a detaliat ministrul.
Ramona Mănescu sa a mai afirmat că nu are de gând să privatizeze compania Tarom.
1. Trenule masina Mica.....
(mesaj trimis de Hanns în data de 18.01.2014, 20:43)
Aprecieze ce a facut si ce ginduri frumoase are D na Ministru, dar dupa felul cum pune problema absortiei Fondurilor Eu, este un pic mai mult umflata gogoasea........sau autorul articolului..............sau.. ..se pare ca a alunecat si dinsa pe panta URITA a USL..........No comment