• În această lună, "Murfatlar" a obţinut premii internaţionale de notorietate
• Pentru vinurile anului 2011, "Murfatlar" are comenzi ferme de la parteneri interni şi externi
În acest an, pe piaţa vinurilor nu există premise care să susţină o revenire a consumului. În ţara noastră, consumul de vin este unul dintre cele mai scăzute din Europa, ceea ce semnifică o educaţie scăzută a cumpărătorului de vin de calitate. În ţările cu tradiţie (deşi şi în ţara noastră se produce vin de mii de ani) consumul de vin este dublu, faţă de România.
Doamna Laura Muşat, PR manager "Murfatlar", ne-a relatat: "Suntem pregătiţi să venim cu lucruri care să menţină şi să crească consumul de < Murfatlar >. Dacă în 2011 am realizat o cifră de afaceri de 185 milioane lei, pentru acest an estimăm o creştere până la 200 milioane lei. Mizăm pe vânzările vinului anului 2011. Este cel mai bun an din ultimii zece, iar calitatea se va simţi în paharele consumatorilor. Vom veni pe piaţă cu vinuri de-a dreptul superbe. Avem confirmarea acestei calităţi prin cererea tot mai mare din partea partenerilor interni şi externi, care au participat la degustările private organizate de noi. Avem loturi întregi de vinuri premimum pentru care avem comenzi ferme".
Reprezentanţii companiei susţin că planurile pe termen mediu vor fi strict urmărite, lansându-se produse noi, consolidându-se reţeaua "Crama Murfatlar" pentru a deveni un reper important în piaţa de vin, în scopul consolidării poziţiei de lider pe piaţă. Pe termen lung, acoperirea naţională este prioritară pentru companie.
În acest moment, reţeaua "Crama Murfatlar" deţine 110 unităţi, în franciză, în Bucureşti, în diverse cartiere şi în cele mai importante centre comerciale. În ţară, sunt acoperite atât oraşe mari: Craiova, Timişoara, Braşov, Constanţa, Cluj, Călăraşi, Piteşti, Baia Mare etc., dar şi oraşe mici precum Curtea de Argeş, Slobozia, Roşiorii de Vede, Zalău, Mediaş etc.
"Piaţa, chiar dacă se află într-o perioadă mai puţin fastă, oferă totuşi oportunităţi majore pe care noi nu vrem să le ratăm. În primele 6 luni ale anului 2012, estimăm 15-20 noi deschideri de unităţi < Crama Murfatlar >. Până la sfârşitul anului mizăm pe 35 de locaţii noi. Spaţiile se întind pe o suprafaţă de 30-50 mp, iar designul magazinelor este unitar şi creează atmosfera de vinărie", ne-a precizat Laura Muşat.
Această reţea bazată pe franciză necesită o investiţie totală de 7000 euro/locaţie, variind în func-ţie de anumite caracteristici (amplasament, deschidere vitrină, suprafaţă etc.). Francizorul nu plăteşte taxa de intrare franciză, nici redevenţa lunară. Murfatlar vine cu brandul, know how-ul, promoţii, trainingul, dar şi stocul de marfă. Politica comercială eficientă permite o recuperare rapidă a investiţiei, în 2-6 luni, ceea ce a determinat creşterea numărului de crame deschise, dar şi numărul mare de solicitări, după cum ne-a spus Laura Muşat.
Conceptul "Magazinul Crama Murfatlar" a fost lansat acum doi ani şi a fost gândit, după cum ne-au spus reprezentanţii companiei, ca să ofere cea mai largă gamă de produse, în proximitatea casei şi o servire de tip < consiliere >. În orice magazin toate produsele vrac se pot degusta gratis, alegerea fiind făcută direct de client.
"Pe piaţa de vinuri premium, exclusiviste, noi vom continua să venim cu surprize şi vom dezvolta oferta de produse către acest segment, care a devenit din ce în ce mai important. Este şi un efect al crizei, când consumatorii, deşi cumpără mai puţin, sunt mai bine informaţi şi aleg cu mai multă grijă vinul pe care îl doresc", ne-a declarat Laura Muşat.
Vinurile premium sunt produse într-o cramă nouă, dedicată acestor vinuri, în care s-a început producţia odată cu recoltarea şi prelucrarea strugurilor din 2011.
Noua cramă se întinde pe 600 mp şi este dotată cu cea mai înaltă tehnologie a momentului, care a necesitat o investiţie de 550.000 euro Capacitatea de producţie atinge 250 tone anual, iar obiectivele sunt de a obţine vinuri premium spre comercializare cu preţuri între 10-25 euro şi pentru păstrarea în tezaurul "Murfatlar".
În această lună, "Murfatlar" Româ-nia SA a primit o serie de Medalii de Aur la Berliner Wein Trophy - Berlin 2012 pentru vinul licoros Lacrima Lui Ovidiu 5 roşu şi Lacrima lui Ovidiu 12, Chardonnay "Late Harvest" 2006, Muscat Ottonel Zestrea MFT 2011, Mus-cat Ottonel M1 2011 şi Medalii de Argint pentru vinurile Crâmposie M1 şi Fetească Regală M1, ambele producţie a anului 2011.
De asemenea, la Chişinău Wines and Spirits Comtest 2012, "Murfatlar" a primit Medalii de Aur pentru Chardonnay "Late Harvest" 2006, Lacrima lui Ovidiu 12 şi alte 6 medalii de Medalii de Argint şi Bronz.
În prezent, "Murfatlar" are, pe cele 3000 de ha de vie, 12% plantaţii de soiuri roşii şi albe româneşti (Fetească Nea-gră, Fetească Regală, Tămâ-ioasă etc.) şi 88% soiuri internaţionale roşii şi albe (Cabernet, Pinot, Merlot, Muscat Riesling italian, Sauvignion Blanc etc.)
În privinţa exportului, unde se cer preponderent vinuri roşii (spre deosebire de România unde consumul este dominat de vinurile albe), acesta atinge 15% din producţia companiei. În viitorii 5 ani, se tinde spre un export de cel puţin 30%.
În prezent, Murfatlar exportă în multe ţări: SUA, Israel, China, Italia, Spania, Germania, Marea Britanie etc. Chiar şi în aces-te ţări se tinde spre creşterea exportului, în paralel, cu dobândirea de noi pieţe şi cu contribuţia vinurilor premium, cum ar fi pieţele din China şi Rusia.