"Murfatlar" şi-a propus o cifră de afaceri de 185 milioane lei

CORNELIA ANGELESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 18 februarie 2011

"Murfatlar" şi-a propus o cifră de afaceri de 185 milioane lei
  • document ataşat FRĂŢIA VINULUI
    apasă aici pentru a descărca.

    Reprezentanţii "Murfatlar" estimează că cifra de afaceri a companiei pentru anul trecut se cifrează în jurul valorii de 140 milioane lei. Pentru acest an, au bugetat o menţinere a cifrei de afaceri pe vinurile îmbuteliate şi o vânzare de circa 45 milioane lei pe reţeaua "Crama Murfatlar". Ast-fel, rezultă o cifră totală de afaceri de 185 milioane de lei, estimată pentru acest an. Laura Muşat, PR Manager "Murfatlar", ne-a spus: "În condiţiile în care veniturile scad din ce în ce mai dramatic, iar consumul este afectat atât cantitativ, dar mai ales din punct de vedere valoric, sperăm la o revenire a consumului. Acest lucru se va întâmpla doar în cazul în care nu vor apărea noi măriri de taxe sau altele din aceeaşi categorie. În plus, blocajul financiar, greutatea recuperării banilor din piaţă, legislaţia ambiguă, lipsa finanţării şi pierderile cauzate de falimentele tot mai dese şi imposibilitatea recuperării creanţelor au făcut din 2010 un an mult mai dificil decât 2009\".

    Potrivit reprezentanţilor Patronatului Vinului şi Viei din România (PNVV), piaţa internă a vinului, care reprezintă valoarea vânzărilor vinului produs în România, a scăzut în 2010 cu 12%-13%, comparativ cu 2009, până la aproximativ 350 de milioane de euro. În opinia acestora, pentru 2011, cea mai optimistă estimare este stagnarea.

    Laura Muşat consideră că "piaţa de vin este afectată dur, cel mai mare pericol venind din zona pieţei < fără taxe > - vinul, ţuica şi orice alte băuturi făcute în casă plus diverse băuturi contrafăcute. Aceste băuturi câştigă o cotă din ce în ce mai mare, iar producătorii de vin legali, în condiţiile actuale, vor putea face faţă acestei concurenţe neloiale foarte greu".

    "Murfatlar" urmează o strategie pe piaţa externă care include un mix de mijloace de promovare, participarea la târguri şi expoziţii de profil fiind foarte importantă în acest sens. "La fel de importantă este pentru noi şi promovarea prin intermediul evenimentelor organizate sau în colaborare cu ambasadele, consulatele şi camera de comerţ. Cu partenerii externi, inclusiv lanţurile de magazine, dezvoltăm în permanenţă acţiuni promoţionale. SUA şi Israel rămân pieţe principale, tradiţionale. Mai nou, avem vânzări foarte bune în Italia, Spania, Anglia, datorită comunităţilor de români din aceste ţări. Suntem prezenţi în reţelele < Carrefour >, < Metro >, < Eroski > în Spania şi < Metro > în Polonia. China este o piaţă foarte importantă pentru noi, ca de altfel şi Rusia, pieţe pe care am reuşit să intrăm recent", ne-a mai spus doamna Muşat. Domnia sa a precizat că obiectivul companiei este ca în 2-3 ani circa 30-40% din cifra de afaceri să provină din export.

    Anul trecut, "Murfatlar" a realizat investiţii de 2,2 milioane euro, pentru mărirea capacităţii de fermentare/stocaj a vinurilor albe/roşii la temperatură controlată, în rezervoare de inox.

    Astfel, capacitatea a fost extinsă cu 9,4 milioane de litri. Totodată, compania a renunţat la stocarea în vase de lemn. La finalul acestei investiţii, capacitatea totală de fermantare/stocaj se ridică la 42,5 milioane de litri de vin, potrivit Laurei Muşat.

    Vinuri premium şi superpremium de "Murfatlar"

    În categoria premium, "Murfatlar" deţine diverse tipuri de vinuri, de la seci la dulci: "Sec de Murfatlar" ("Sauvignon Blanc" şi "Cabernet Sauvignon"), "Rai de Murfatlar" (vinuri dulci, cupaj alb, rosé şi roşu), precum şi noile game lansate - "Conu Alecu" (demisec, "Sauvignon Blanc", "Muscat Ottonel", "Merlot Roşu", "Merlot Roze") şi "Mugur de Viţă" (demidulce, "Chardonnay", "Muscat Ottonel", "Pinot Gris", "Merlot").

    "Categoria superpremium este bine reprezentată pe raftul < Murfatlar >, fie că este vorba despre un vin dedicat KAI, cum este < Ferma Nouă > (vin sec, < Chardonnay >, < Sauvignon Blanc >, < Merlot >) sau de un vin exclusiv HoReCa, cum este < 3Hectare > (< Cabernet Sauvignon >, < Fetească Neagră >, < Chardonnay >), campionul medaliilor obţinute la concursuri de specialitate. < Lacrima lui Ovidiu >, o gamă de vinuri speciale, licoroase, cu o vechime de la cinci la 12 ani, vine să întregească această listă", a completat Laura Muşat.

    Recent, "Murfatlar" a creat două game de înaltă clasă. Prima dintre acestea este "Murfatlar Rai Grand Reserve", ce reprezintă o gamă sortimentală într-o ediţie limitată de 50.000 de sticle. Fiecare sticlă este specială, notă aparte constituind-o şi numerotarea acestora în ordinea ieşirii lor din fabrică. "Rai Grand Reserve" este un vin dulce de excepţie, un sortiment tradiţional obţinut prin cupajarea soiurilor "Pinot Gris", "Riesling Italian" şi "Chardonnay", ne-a precizat Laura Muşat.

    A doua gamă high-end este reprezentată de nou lansatul "Arezan", un "Cabernet Sauvignon" de excepţie, ce se obţine din struguri special selecţionaţi şi vinificaţi prin metode speciale.

    "Vin direct din vie" la "Crama Murfatlar"

    Strategia de dezvoltare extensivă a "Murfatlar" pe un segment de piaţă dinamic a determinat crearea proiectului de magazine de vinuri, "Crama Murfatlar", care se poziţionează sub sloganul "Vin direct din vie". Planurile de dezvoltare presupun extinderea reţelei la un număr de 100 de magazine într-un an, cu acoperire naţională în oraşele cu o populaţie de pes-te 50.000 de locuitori. Noile magazine deţin atuuri valoroase, care le diferenţiază de oferta actuală: preţ accesibil, cea mai largă gamă de produse de pe piaţă, vinuri dedicate magazinelor, prezenţa remarcabilă în proximitatea casei, servire tip "consiliere\".

    Reprezentantul companiei ne-a relatat că în magazinele "Crama Murfatlar" vor fi comercializate zece tipuri de vinuri vrac în varianta bag-in-box, acoperind game de la albe la roşii şi de la seci la dulci, pe mai multe paliere de preţ, dar şi produse îmbuteliate aflate în portofoliul "Murfatlar", inclusiv vinoteca, dar şi vinuri special create pentru magazin, respectiv "Vinul Cramei".

    Laura Muşat ne-a mai spus: "O altă noutate este implementarea sistemului de servire la pahar sau mai popular < vinul casei >, un sistem ce permite clientului să cumpere un vin de calitate, beneficiind de un sistem de servire profesional ce include un dispenser de răcire care permite răcirea şi servirea a trei vinuri simultan. Acest sistem vine în ajutorul clientului şi consumatorului atât pentru evenimente, cât şi pentru ocaziile de consum obişnuite din HoReCa. Pentru acest sistem, < Murfatlar > a introdus vinul < bag-in-box > ambalat la zece litri".

    Vânzările din magazinele "Crama Murfatlar" au o creştere de 100%, aceasta datorându-se extinderii reţelei. "Faţă de luna decembrie 2009, am încheiat cu o creştere de aproximativ 40% la vinurile de masă şi circa 20% la restul brandurilor", a subliniat doamna Muşat.

    La "Murfatlar", tradiţia şi experienţa sunt puse în valoare prin utilizarea celor mai moderne linii tehnologice de vinificare. Tehnologia folosită este adaptată fiecărui soi de vin, iar momentul recoltării strugurilor este stabilit ştiinţific în funcţie de tipul de vin ce se doreşte a fi obţinut.

    "Agricola Ştirbey" a produs primul spumant de Drăgăşani

    Sergiu Nedelea: Nuanţa vinului rosé depinde de perioada de macerare1

    Festivalul Internaţional al Vinului - pentru prima dată la Cluj-Napoca

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Comanda carte
    veolia.ro
    Apanova
    digi.ro
    aages.ro
    danescu.ro
    librarie.net
    Mozart
    Schlumberger
    arsc.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    18 Noi. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9764
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
    Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    Mirosul Crăciunului
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    petreceriperfecte.ro
    targuldeturism.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb