Fabricantul de mase plastice Napochim Cluj (NACH) a afişat în primul semestru pierderi de 467.000 lei, de 20 de ori mai mari decât în acelaşi interval al anului trecut, din cauza creşterii costurilor de producţie, potrivit raportului transmis ieri pieţei Rasdaq.
Creşterea pierderilor companiei a fost cauzată de scumpirea materiilor prime, majorarea preţului la utilităţi, sporirea cheltuielilor cu personalul, a costurilor de amortizare şi de scăderea vânzărilor faţă de perioada similară din 2006.
În primele şase luni din 2007, afacerile Napochim s-au cifrat la 6,49 milioane lei (2,07 milioane euro), în scădere cu 5,34% faţă de intervalul echivalent al anului anterior, când cifra de afaceri a fost de 6,86 milioane lei.
În primul semestru al acestui an, Napochim Cluj a investit suma de 234.000 lei pentru achiziţionarea de noi utilaje. Investitiile din prima jumătate a acestui an au fost de aproape patru ori mai mari decât cele realizate în acelaşi interval al anului trecut, de 62.000 lei.
Napochim Cluj are ca domeniu de activitate fabricarea produselor din material plastic. Compania are un capital social de 6,35 milioane lei, divizat în 63,5 milioane acţiuni cu o valoare nominală de 0,10 lei. Acţionarul majoritar al companiei este Asociaţia Salariaţilor, care controlează 51,11% din capital. SSIF Broker Cluj deţine 10,12% din totalul acţiunilor.