Angajaţii Uzinei Automecanica Moreni se pregătesc de proteste, chiar dacă în această perioadă compania americană Oshkosh urmează să realizeze la fabrica respectivă un hub de mentenanţă a transportoarelor folosite de forţele NATO. Negocierile dintre reprezentanţii angajaţilor şi conducerea Uzinii Automecanica Moreni, care au avut loc, ieri, la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în prezenţa secretarului de stat Daniela Nicolaescu, s-au soldat cu un eşec, atât timp cât ambele părţi nu au cedat din poziţiile pe care se situează de două săptămâni încoace.
"A fost un eşec total. Ne-am confruntat cu un director ce dă dovadă de o perfidie mizerabilă, care se agaţă de orice ca să rămână la conducerea uzinei. Acest om a dat dovadă de orice lipsă de responsabilitate, atât timp cât nu a onorat promisiunile pe care le-a făcut în urmă cu un an, când a preluat şefia uzinei. Mai mult, directorul general susţine că majorarea de salariu - de 11% (deşi iniţial s-a pornit de la 24%) - solicitată de angajaţi ar fi ilegală, deşi legea permite o astfel de creştere, după analizarea situaţiei financiare a societăţii. În sprijinul său s-a situat şi preşedintele Consiliului de Administraţie, care, în opinia noastră, nu cunoaşte deloc ce se întâmplă în industria de apărare din ţara noastră. Singura propunere decentă a venit din partea administratorului special, dar a fost refuzată de conducerea uzinei", a declarat, pentru ziarul BURSA, Constantin Bucuroiu, preşedintele Asociaţiei Sindicatelor din Industria de Apărare şi Aeronautică şi preşedinte al Sindicatului Dreptatea de la UA Moreni.
El a precizat că angajaţii vor continua să protesteze pentru aprobarea majorării salariale, pentru acordarea drepturilor restante şi că nu exclude ca aceştia să picheteze chiar sediul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
"Atât timp cât 80 din cei 309 salariaţi au un venit net de 1350 lei lunar, iar venitul mediu net în Uzina Automecanica Moreni este de 2200 lei, avem toate motivele să protestăm pentru a obţine creşterea salarială de 11%. Menţionez că protestul nostru nu va afecta relaţia cu americanii de la Oshkosh, pentru că dorim ca aceştia să vină la Moreni şi să demarăm activitatea în hub-ul de mentenanţă al transportoarelor produse de către ei pentru NATO", a precizat Constantin Bucuroiu.
Menţionăm că, în afară de majorarea salarială solicitată, angajaţii de la Uzina Automecanica Moreni mai sunt nemulţumiţi de faptul că echipa din fruntea uzinei nu respectă contractul colectiv de muncă, nu a asigurat, începând din august 2020, antidotul şi alimentaţia de întărire a organismului ce reprezintă dreptul salariaţilor pentru condiţiile precare în care îşi desfăşoară activitatea (frig, praf, noxe, fum, compuşi chimici), nu a asigurat echipamentul de lucru şi protecţie şi nici măsuri de atragere a forţei de muncă tânără prin stimularea şi calificarea acesteia.
Reprezentanţii angajaţilor mai acuză lipsa de viziune a conducerii în organizarea muncii şi suprapunerea deciziilor şi responsabilităţilor, lucruri care au creat stres, indisciplină şi dispute interne între salariaţi.
Amintim că, recent, companiile americane Oshkosh şi AM General au câştigat contractul scos la licitaţie de Romarm pentru operaţionalizarea la Moreni a primului hub de mentenanţă regional pentru vehiculele furnizate armatelor NATO europene. Cu respectiva ocazie, a fost testat dinamic unul dintre vehiculele JLTV din portofoliul firmei Oshkosh, care va face parte din gama ce va fi deservită de hubul de la Automecanica Moreni.