Potrivit NETOPIA Payments valoarea medie a unei tranzacţii online cu cardul în 2022 a fost de 265 lei, în creştere cu 15% faţă de anul precedent, conform unui comunicat remis redacţiei. Reprezentanţii companiei se aşteaptă ca inflaţia accelerată din ultima perioadă să tempereze tendinţa românilor de a face cumpărături din impuls în 2023, iar aceştia să fie mai cumpătaţi atât în e-commerce, cât şi în offline.
Potrivit sursei citate, NETOPIA Payments a înregistrat o creştere de 35% a tranzacţiilor procesate în 2022 faţă de 2021 şi îşi menţine trendul ascendent pentru al optulea an consecutiv. Tot anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacţii, prin toate metodele de plată.
Din datele companiei, în topul categoriilor de produse şi servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăţi electronice în 2022 s-au numărat: utilităţile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.
Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacţii procesate de NETOPIA Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianţilor parteneri au organizat evenimentul Black Friday. Astfel, tranzacţiile online cu cardul din perioada Black Friday 2022 au crescut cu aproximativ 27% faţă de ediţia anterioară.
În ceea ce priveşte dispozitivele preferate de români pentru a face achiziţiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top. Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziţie online a fost de 72,2%, faţă de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%.
Din punct de vedere demografic, în intervalul de referinţă, femeile au fost mai înclinate să facă achiziţii online, în procent de 52,4%, faţă de bărbaţi, unde procentul a fost de 47,6%. De asemenea, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziţii online a fost reprezentat de cel de 35-44 ani (25,52%), urmat îndeaproape de 25-34 (22.46%), 45-54 (20.91%), 18-24 (14.33%), 55-64 (9.27%) şi 65+ (7.51%). În topul oraşelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacţii online în 2022 au fost Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Timişoara şi Ploieşti.
Anul trecut, NETOPIA Payments a înregistrat o creştere de 20% a portofoliului de clienţi, în linie cu direcţia e-commerce-ului local, care se extinde de la an la an. O parte dintre business-uri au ales să treacă complet din offline în online, pe fondul costurilor scăzute, dar şi a cererii crescute pentru astfel de servicii.
În prezent, 24.000 de afaceri din industria de e-commerce procesează plăţile prin serviciile oferite de NETOPIA Payments.
"Pentru NETOPIA Payments, 2022 a fost reprezentat puternic de creşterea portofoliului de clienţi, unde am observat o creştere de 20% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte evoluţia tranzacţiilor online cu cardul în 2023, estimăm o creştere procentuală peste media pieţei, aşa cum a fost, de altfel, şi anul trecut. În funcţie de perioada şi punctele procentuale cu care va scădea inflaţia, vom vedea şi o uşoară creştere în rândul tranzacţiilor online. Însă, trebuie să ţinem cont că românii vor fi mai cumpătaţi în a face cumpărături din impuls, atât în zona online, cât şi în cea offline, a magazinelor fizice", a declarat Horia Grozea, Director Sales & Business Development, NETOPIA Payments.
Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2023 includ alinierea la trendurile internaţionale şi lansarea de noi metode de plată, precum BNPL (Buy Now Pay Later). De asemenea, compania îşi propune să continue dezvoltarea soluţiilor şi extinderea opţiunilor de plată pentru a oferi comercianţilor, dar şi clienţilor finali o experienţă de plată online şi offline prin SMS cât mai confortabilă, sigură şi rapidă. Un alt obiectiv pentru anul acesta este şi îmbunătăţirea gradului de satisfacţie a clienţilor precum şi creşterea loialităţii prin serviciul propriu de suport clienţi, pe toate ariile: comercial, financiar şi tehnic.
Din grupul NETOPIA face parte şi web2sms, unul dintre cele mai vechi servicii pentru transmitere de SMS pentru informare şi de marketing. web2sms a înregistrat o creştere de peste 20% a volumului de SMS trimise, faţă de anul precedent. Important de menţionat este şi faptul că serviciul de targetare directă a clienţilor Vodafone şi Orange a fost solicitat mult mai mult, ceea ce indică o intensificare a eforturilor de marketing a mediului de business românesc, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.02.2023, 12:54)
Sub inflatie. Si mult sub inflatia la alimente.