Compania americană "Procter & Gamble" Co. (P&G), cu activităţi în sectorul bunurilor de larg consum, anunţă că va elimina între 3.000 şi 6.000 de posturi, la nivel mondial, în următorii doi ani. Locurile de muncă vizate nu sunt din sectorul de producţie.
Din februarie 2012, până în prezent, P&G a eliminat mii de locuri de muncă. La momentul respectiv (în 2012), compania a anunţat că va renunţa la 5.700 de angajaţi, respectiv 10% din posturile din afara producţiei.
În ultimii trei ani, P&G a disponibilizat, în total, circa 11.000 de posturi "de birou" şi alte 10.000 la nivelul producţiei, în întreaga lume.
P&G intenţionează să-şi reducă personalul din afara producţiei cu 25-30% până în 2017. Deja, compania a eliminat 19% din aceste poziţii.
Pe de altă parte, P&G se pregăteşte să facă reduceri semnificative a numărului de agenţii de publicitate cu care lucrează, sperând că, astfel, va realiza economii de până la jumătate de miliard de dolari - comisioane pe care le plăteşte în prezent firmelor de specialitate.
În primele trei luni din acest an, P&G a obţinut un profit net de 2,15 miliarde de dolari, cu 17% mai mic decât în perioada similară din 2014. Vânzările companiei au scăzut cu 8%, la 18,14 miliarde dolari.