Noul Rom şi mama noastră

MAKE
Ziarul BURSA #Omul sf(M)inteste locul / 5 octombrie 2010

Noul Rom şi mama noastră

Businessman blonziu, costum bleumarin, cravată galbenă, aşezat la birou, în dreptul unei ferestre, prin care, de la un etaj superior, se vede un peisaj de city financiar:

"Hei! Ce-am aici în mână?

E noul Rom.

Nu e la fel. E mai bun!

Steagul românesc a fost înlocuit cu cel american.

De ce? Pentru tine!

Ca să-l mănânci oriunde în lume şi să fii mândru.

Încearcă noul Rom.

Cu steagul american. Cu gust mai cool."

Este reclama batonului de ciocolată cu rom, pe care îl mâncam când eram adolescent (nu exista când eram copil), difuzată acum pe posturile de televiziune.

Infamia reclamei este deliberată.

Prin asta, autorii urmăresc reacţii precum este aceasta de faţă, că adică, să scriem că "este o porcărie", că "noi suntem mândri că suntem româ-ni", etc.

În felul acesta, promovăm reclama şi (implicit) marca, în noul său ambalaj.

Procesul promovării ar trebui să fie involuntar, dar nu este cazul nostru.

Noi am asumat că, referindu-ne la infamie, îi îndeplinim scopul comercial, în mod gratuit, aşa cum şi-au făcut socoteala autorii.

Este o capcană în care intrăm voluntar, pentru că miza depăşeşte jocul de piaţă.

Prima observaţie: reclama afirmă falsul.

Nu este adevărat că poţi mânca, oriunde în lume, cu mândrie, ceva ambalat cu simbolul steagului american.

Voi da câteva exemple de locuri unde n-ar fi bine să faci asta: în Gaza, la Belgrad, în Iraq, în Afganistan, în Iran, în unele locuri din China, înăuntrul închisorii din Guantanamo.

Mă refer la locuri unde simbolul drapelului american nu că ar fi res-pins de autorităţi, ci de sentimentele de repulsie şi/sau oroare ale locuitorilor sau locatarilor.

Ca să nu stârnesc obiecţii, repet că ignor caracterul comercial al reclamei (nu-mi închipui că exportăm ciocolată la Guantanamo), ci doar arăt că expresia "oriunde în lume" promovează falsul şi că îndărătul său este ascunsă enormă abjecţie.

În comparaţie cu asta, ciocolata cu rom din vechiul ambalaj putea fi mân-cată cu inocenţă, oriunde în lume. Nu avea nicio legătură cu Ceau-şescu. Avea o legătură cu copilăria.

A doua observaţie: denigrarea simbolului naţional este penală.

Zilele astea, a fost mare tam-tam că poliţiştii care şi-au aruncat chipiele la Cotroceni, ar fi aruncat odată cu ele şi drapelul ţării, aflat pe insigna centrală a şepcilor.

Legat de asta şi de armele manifes-tanţilor, s-a vorbit despre pedepse penale. Mie, unuia, nu mi s-a părut de nerespins interpretarea că poliţiştii ar fi denigrat drapelul ţării ( mai degrabă, au aruncat cu basca-n câine).

În schimb, reclama "noului Rom" nu prezintă nici un dubiu: vrea să-şi sporească vânzările, călcând în picioare simbolul drapelului nostru.

În mod normal, acesta este un gest penal.

Cert, Consiliul Naţional al Audiovizualului ar fi trebuit să ne apere sentimentele şi ar fi trebuit să interzică reclama.

Pe site-ul internet al campaniei, este scris: "Cele trei culori de pe ambalaj au fost înlocuite cu simbolul american, spiritul naţional perimat a fost dat la o parte de cel liber, neînfrânt şi plin de optimism exprimat în "Visul American".

A treia observaţie: "Visul American" nu mai există.

Aşa "perimat" cum ar vrea ei să califice spiritul nostru naţional, de bine, de rău, el încă mai este activ şi nu s-a făcut de râs în halul "Visului American", care a dărâmat o lume. În definitiv, criza economică mondială îşi are originea în "visul american" să ai două-trei case.

Dacă autorii susţin că "visul american" ar fi "neînfrânt", atunci probabil că se referă la faptul că nimeni nu s-a putut sustrage distrugerii financiare şi economice pe care a generat-o.

Îmi pare rău că nişte conaţionali dintr-o agenţie de reclamă au pus botul la măgăria asta.

Este evident că exulta în faţa articolului meu şi la cele asemănătoare.

Dragii mei, sunteţi complet înstrăinaţi.

Pentru nişte parale...

Merită?

Gândiţi-vă: spiritul naţional este mama.

Merită?!

COMUNICAT DE PRESĂ

Batonul de ciocolată ROM îşi schimbă identitatea!

Bucureşti, 4 Octombrie 2010 - ROM, batonul cu o vechime de 46 de ani pe piaţa din România, are acum un nou slogan: "The taste of coolness!". Noua imagine a batonului ROM este susţinută de o campanie de comunicare integrată ce începe din această toamnă şi care împrumută din valorile "Visului american". Astfel, brandul iese pe piaţă cu o imagine nouă, mai tinerească, plină de viaţă, relevantă pentru target-ul tânăr.

Schimbarea survine la nivelul ambalajului, unde steagul ţării a fost înlocuit cu simbolul american. Tinerii îşi doresc întotdeauna ceva nou şi palpitant care să îi provoa-ce, iar ROM nu i-a dezamăgit niciodată în această privinţă.

ROM a fost întotdeauna un brand curajos, care nu s-a ferit de controverse şi de acestă dată a decis să comunice din nou printr-o campanie care, între altele, nu este exclus să genereze o dezbatere aprinsă în rândul tinerei generaţii cu privire la actualitatea valorilor româneşti. Ca întotdeauna, ROM îşi doreşte să intre în dialog cu consumatorii lui fideli şi iată că acest lucru se întâmplă din nou - răspunsurile pe care le-am primit deja de la consumatori fiind coplesitoare.

"Am auzit cu toţii de Visul american şi am crezut în el chiar dacă nu ni s-a cerut; Românii au nevoie de simboluri puternice care să-i motiveze şi să-i inspire iar ROM se schimbă pentru ei: de azi, el apare cu un nou ambalaj şi o nouă campanie", spune Adrian Boţan, Creative Partner McCann Erickson.

Campania de lansare pentru noul brand ROM a început vineri, execuţiile putând fi urmărite în două spoturi TV pe principalele canale de televiziune, OOH în Bucureşti şi în cele mai mari oraşe ale ţării, ad-uri în presă, alte componente ale campaniei fiind orientate în zona de Internet, unde noul ROM va fi vizibil pe site-ul www.noulrom.ro, pe Facebook şi în bannerele online. Produsul se află deja pe piaţă în lanţurile mari de retaileri.

Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, ne-a declarat: "Reclama nu a făcut obiectul unor discuţii în Consiliu. Nu am primit nicio reclamaţie până în acest moment".

Opinia Cititorului ( 14 )

  1. aceasta reclama m-a convins! nu voi mai manca NICIODATA acest produs care, in forma veche, imi aducea aminte cu placere de copilarie. grea meserie asta .. cu publicitatea!! distribui-ti-l la McDonalds si numai acolo! au mai ramas EUGENIILE sa se numeasca JANE DOE sau si mai bine PAMELA ANDERSON.

    putem face ce vrem noi cu ambalajul de la ROM sau aducem ofense steagului american? 

    1. distribuiti-l! am corectat!

      Poate daca as mai da doi bani pe tara asta m-ar deranja. Dar cum in Franta esti tigan, in Italia tigan, in Spania, Germania peste tot esti injurat ca esti roman parca am revelatia adevarului sumbru al reclamei. Da, ne e rusine ca suntem romani :(

      sunt perfect de acord cu opinia voastra. eram o consumatoare fidela, insa aceasta reclama m-a scarbit.... Nu voi mai manca vreodata aceasta ciocolata, e o sfidare la adresa ROMANILOR. "Bravo" pt marketing, reusiti sa distrugeti tot

      nu este vorba de rusinea de a fi romani ci de MANDRIA de afi americani!!

      tot eu. sa manance atunci americanii acesta ciocolata! si cu asta am incheiat. este simplu: daca europa nu ne vrea mergem in ASIA unde banii nostrii merg!

      intreba-te daca noi dam doi bani pe opinia ta...mai citeste, intreaba un prieten...

    Intradevar, reclama a fost pe dezgustul multor romani. Este o jugnire adusa intregului popor roman, adica valorile noastre sunt nule in fata lor? Steagul nostru reprezinta identitatea noastra, de crestini si locuitori ai plaiului mioritic, legatura noastra cu strabunii. TRICOLORUL ROMANESC REPREZINTA IDENTITATEA NOASTRA.

    HAIDETI FRATILOR SA NU MAI CUMPARAM NICIODATA ACEASTA CIOCOLATA, NU E DESTUL CA NE CALCA CU MASINA PE TRECEREA DE PIETONI, NE UCID ARTISTII (SA NU UITAM DE TEO PETER) VOR SA NE UCIDA SI IDENTITATEA NATIONALA?

    CNA-ul de ce nu se sesizeaza, in ceea ce priveste jignirea adusa intregului popor, si identitatii nationale. 

    Niste dobitoci. Aveau si ei niste consumatori.Cumparau ciocolata in amintirea copilariei,(nu aveau alt motiv,pentru ca Rom este mai proasta decit celelalte,echivalente).Tinerii nu vor cumpara ambalajul.Cei in virsta nu-l vor mai cumpara,cu atit mai mult.Idioti.Au vrut sa fie creativi.Au bagat politica in ciocolata,acum sugeti-o!

    S-a dus visul american,cu atat mai mult ,nu mai este atractiv dovada ca a unceput sa fie impus cu forta in unele parti pe glob...

    Bine ca nu a facut ambalajul portocaliu, precum unii edili blocurile.- vezi exemple pe Stefan cel Mare, Calea Mosilor,Iancu de Hunedoara ... La portocaliu 90% din romani fac alegerie..:)

    Reclama a fost conceputa de McCan Erickson (Romania) condusa de Bogdan Enoiu. Ideea blasfematoare este congruenta cu convingerile lui Enoiu (nu sint intime, pentru ca nu poate asa ceva). .Avem rateurile noastre.

    nu mai cumpar porcaria asta ... s-o exporte in america atunci ......

    Am mancat, astazi, ciocolata ROM. Este mai proasta ca inainte. Crema nu mai are gust de rom.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb