Nuieluşa lui Iohannis

Cornel Codiţă
Ziarul BURSA #Editorial / 7 decembrie 2018

Cornel Codiţă

Omul s-a săturat de penali la vîrful politicii din România! Unde te uiţi, unde te întorci, cînd să semneze şi el, ca Preşedinte, un decret, două, la remaniere... penali şi iar penali. Şi, nu nişte penali aşa, ca orice penali, ci unii obraznici, răi de clanţă, care se dau la tine, care luptă pe viaţă (nu pe moarte!) să fie iară ce-au mai fost şi mai mult decît atît, care au dezvoltat, ca bacteriile, mecanisme eficiente de apărare la anti... era să zic biotice... corupţie. Dacă ar fi să îl luăm în serios, ar trebui să ne întrebăm cînd o fi coborît omul nostru de pe Lună. Ieri, sau alaltăieri? Că, dacă era cu picioarele aici, pe Pămînt, măcar de vreo trei zile, în România, unde s-a născut, a crescut... mare... mare... pînă a ajuns Preşedinte, atunci, de cînd a intrat în politică, adică de mai bine de două decenii şi jumătate, ori s-a înecat cu vreo coajă de măr şi a dormit somnul cel rău al Albei ca Zăpada, ori o face pe nebunul. Păi ce, pe dulcea vreme d'anţărţ, cînd domnia sa era june primar la Sibiu, iar Năstase potcovea puricii cu potcoave de nouă ocale şi ei tot săreau de şapte coţi în sus... nu se plimbau penalii la braţ, cete, cete, pe buleverdele largi ale politicii din România? Dar cînd, acelaşi primar de Sibiu era deja om politic "copt", cu greutate şi experienţă, cînd era să îl facă Ponta vice-prim ministru, iar la Cotroceni, Băsescu stăpînea toate inelele... sistemului, atunci nu erau corupţi, mai peste tot, prin politica din România? Ori, te pomeneşti că atunci, mergea... omul încă nu se săturase! Abia acum i s-a pus, în sfîrşit! A ajuns, la fundul sacului răbdării. Nu-i mai poate vedea în ochi pe corupţi! Ori cum ar fi, Iohannis, Preşedintele, a dat-o din nou cu oiştea-n gard, semn că el, personal, are un important deficit de conectare cu realitatea, iar pe deasupra are nişte consilieri politici din categoria "50 de bani snopul". Ori, amîndouă! Dovada, cealaltă gafă de proporţii, ale cărei costuri le încasează acum, atît în plan extern, cît şi intern. Convins că le face gaură-n ciorap psdiştilor de la guvernare s-a grăbit să declare, ba încă de vreo două ori, că "România nu este pregătită să preia conducerea Uniunii Europene". Acum i-a răspuns Jean-Claude-gura-de-aur: România e pregătită! Nici nu contează cît o fi şi cît nu o fi, important este că i s-a spus verde în faţă, tocmai de la Bruxelles, că habar nu are cum merg lucrurile, nici în România, nici la sediul Uniunii Europene. Las la o parte că, oricum, "baletul" durează doar şase luni, iar ceea ce o să facem ne-au stabilit de mult alţii. În rest, protocoale şi fotografii frumoase pentru albumele de familie. Dar, să încerci atît de neîndemînatic, să tragi spuza pe turta politică care-ţi convine ţie, exploatînd o situaţie care iese din logica luptei politice interne şi atinge, vădit, dacă nu credibilitatea ţării pe care Constituţia zice că o reprezinţi, atunci măcar prestigiul ei, cît îl mai are, înseamă să ai orbul găinilor în materie politică.

În sfîrşit, ca să ne arate că are totuşi un "program de ţară", Preşedintele Iohannis a lansat... chiar aşa, ce a lansat? Un program? Nu prea. Cel mult o idee. E adevărat, generoasă. Doar că punerea ei în pagină este mai rău decît nefericită! Dacă obiectivul este "România educată", atunci programul care ar putea duce la realizarea lui nu poate începe şi nici nu se poate termina cu schimbări, pe ici pe colo, chiar şi prin părţile esenţiale, ale programelor şi curriculei şcolare, ori ale dispoziţiilor din legile cu totul strîmbe care guvernează activitatea publică şi privată de învăţămînt din România. România are nevoie nu de un program, ci de un megaproiect întins pe cel puţin o generaţie, dacă vrea cineva ca Educaţia să redevină parte constitutivă a zestrei pozitive de socializare. Iar, de început, ar trebui să începem cu vreo două trei tomuri de studii serioase asupra proceselor care contribuie activ la degradarea masivă a educaţiei, nu doar şi nu numai a învăţămîntului din România şi asta nici de ieri şi nici de alaltăieri, ci de mai bine de jumătate de secol. Aici nu este vorba doar despre şcoală, liceu sau universitate, ci despre condiţiile şi standardele educaţionale ale familiilor din diferite medii şi de diferite condiţii care există astăzi în România, de ceea ce "produc" instituţiile publice şi cele private în materie de educaţie, de influenţe externe şi multe alte condiţii speciale care intersectează procesele educaţionale. Abia cînd vom avea înţelegerea precisă şi structurală a acestor fenomene sociale, deosebit de complexe, care contribuie masiv la "dez-educarea României" vom putea concepe proiecte, nu unul, ci sute, dacă nu mii, prin care să combatem răul şi, mai mult, să construim pe alte principii, cu alte unelte şi, desigur, cu altfel de oameni, educaţia generaţiilor viitoare. Propunerile Preşedintelui Iohannis, oricît de bune şi generoase ca intenţie, nu ating nici măcar pragul critic al unui program bine fundamentat de reforme în sistemul de învăţămînt al României. Pe scurt, prea puţin şi mult prea tîrziu!

De unde, m-a şi dus gîndul că Moşul Nicolae trebuie să-i fi lăsat în ghete, lui Iohannis, anul acesta, doar o nuia!

Opinia Cititorului ( 19 )

Secţiunea de comentarii la articolele domnului Cornel Codiţă este abuzată grav, continuu, de unul şi acelasi cititor, de ani de zile, motiv pentru care, în acord cu autorul, am limitat textul oricărui comentariu la maximum 500 de semne.

  1. Ce sa spun se vede de la o posta ca esti pornit contra lui IOHANNIS. Desigur ca Presedintele nu are poate cea mai eficienta poziție in multe cazuri. Dar sa nu spui nimic despre modul cum actuala putere i a luat din prerogrative si l a lasat fara prea mari posibilitati reale de a interveni, este cel putin o rautare, daca nu cumva o comllicitste cu Dragnea de la care cred ca luni ar putea eventual sa treaca pe la casieria PSD. Oare atât de miop poate fi acest zis ziarist ca nu vrea...

    1. Se vede ca nu ai citit articolele domnului Cornel Codita, altfel nu ai fi semnalizat neadecvat, ca sa nu spun lipsit de maniere sau consistenta. Din modul de exprimare reiese faptul ca esti lipsit de educatie materiala, umanista si spirituala pentru a putea intelege mesajul articolului. Putina curtoazie in exprimare, nu strica nimanui!

    Articolul!

    1. De acord cu tine! Articolu scoate in evidenta necesitatea unei viziuni despre educatie care sa mideleze altfel de relatii la nivel societal: 1 Educatia este factorul, variabila forte a unei civilizatii superioare.. valoare suprema a inei entitati politice 2.Educatia integrata a copiilor, tinerilor dar si a adultilor trebuie da atinga standarde calitative europene. 3. Educatia trebuie...

      The relationship between education and peace is an area of educational research that merits sustained attention fr om scholars. A recent review of literature on this relationship pointed out the lack of rigorous research studies and robust evidence showing this link. This is surprising, given its significant implications for policy makers and practitioners who wish to educate youths to build and sustain a peaceful and just society. In fact, those who are engaged in education and peace...

      A key ingredient of intercultural pedagogy that has the potential of building inter-group trust is the notion of multiple identities. Amartya Sen maintains that one’s freedom to “rationally” choose an identity needs to be respected.

      People can more easily reach out to those in an antagonistic group when they share alternative identities, such as gender and generation. Exclusive national, regional, or ethnic identities, on the other hand, limits the possibilities of forming inter-group... 

      A central focus of peace and education research is to understand education’s contributions to peace. Peace education encompasses a broad range of pedagogical approaches that aim to nurture attitudes, knowledge, and skills that contribute to nonviolent, equitable, and sustainable peace. These approaches are adopted in various types of peace education. Ian Harris, for example, lists international education, development education, human rights education, and conflict resolution education as...

    Inițial nu am inteles de ce nu semna decretele de numire ale miniștrilor, acum am înțeles dorea sa faca o gaură în sosetele PSD-ul pare o explicație plauzibilă. Ca este rupt de orice realitate asta este evident de mult, "nu stiu si nu mă interesează " poate fi un slogan prezidențial de succes. Dacă programul Romania educată aduce la fiecare profesor 6 case atunci va fi un real succes.

    Cu stimă! 

    Domnia sa considera ca educatia poate schimba lumea si afirma ca “ Evitarea conflictelor este misiunea politicii. Construirea pacii este misiunea rducatiei”. Traind in vremuri de razbou, ea a fost cunoscuta ca un promotor activ al pacii, fiind nominaluzata de 3 ori la Premiul Nobil pentru Pace. Din acest motiv educatia Montessori este numita si Educatie pentru pace. Astfel copilul este respectat, iubit, acceptat, ghidat si incurajat sa isi gaseasca propriul rol, in calitate de cetatean al...

    1. Education for Peace (EFP) creates a civilization of peace by assisting individuals, families, schools, communities and groups to prevent conflict, strengthen inter-group cooperation and apply the principles of unity-in-diversity, equality and justice.

      NEW BOOK fr om EFP: The Unity-Based Family – An Empirical Study of Healthy Marriage, Family, and Parenting

      A clinically based study of the main ch aracteristics of healthy marriage, family, and parenting. It is of special interest to... 

    An alternative approach to a unity-based paradigm is social cohesion, a looser form of social integration. As previously mentioned, social cohesion in a multicultural society refers to a trusting relationship between different social groups, as well as between civilians and public entities. Social cohesion is not about assimilation, but seeks to enhance trust while respecting diversity.

    In developing inter-group trust, however, sharing a minimum set of values and principles is considered... 

    1. Among various learning subjects, history education is particularly contentious, because it is seen to influence the balance between unity and diversity. History education has been used by the states to teach their approved version of historical events, which tend to glorify the shared experiences of their nationals. Such a learning experience is believed to give confidence and a sense of unity to the nationals. However, this approach to history education inevitably faces a problem, because...

    Cele cinci principii japoneze, reiki sunt: astazi nu te infuria, nu te ingrijora, fii recunoscator, munceste cu sarguinta, fii bun cu ceilalti.

    Poate deveni reiki un stil de viata?

    Da, daca dorim asta. O recomand, insa putem folosi reiki si doar ca metoda de relaxare, meditatie, stres management activ. Pana la urma, putem oricand sa ne punem una sau ambele palme pe noi, pentru a ne oferi reiki si a ne imbunatati calitatea vietii. Practicarea celor cinci principii reiki ne poate imbunatati... 

    1. Ha este energia solara, tha este energia lunara, masculinul si femininul, fizicul si mentalul. Asta inseamna yoga: aducerea in balans, in echilibru.Yoga a devenit populara, ca fiind una dintre cele mai eficiente si sigure terapii alternative, yoga nu s-a promovat ca o terapie alternativa, ci mai mult ca un mod de viata.

    Consultaţia

    Consultaţia este o metoda distinctă, lipsită de adversitate de luare a deciziilor, ale cărei principii au fost stabilite de către Fondatorul Credinţei Bahá`í, Bahá’u’lláh. Ţelul consultaţiei este de a investiga adevărul şi de a clădi consens între membrii grupurilor de oricem mărime şi compoziţie. 

    Modul prin care oameni de diferite opinii şi medii de provenienţă sunt... 

    1. Simbol:UN OM FOARTE BATRIN, CONFRUNTAT CU UN VAST SPATIU INTUNECAT SPRE NORD-EST. 

      Explicatie:Se poate sa fii in cautarea unui ajutor sau a unei indrumari spirituale, dar acest lucru poate fi foarte greu de gasit pe caile obisnuite. Pe masura ce devenim mai iluminati, este mai mare abilitatea de a vedea adevarul spiritual. Este nevoie de curaj si de increderea ca intelepciunea ta launtrica este in contact cu adevarul cel mai inalt. 

      Esenta:E gradul lui Sirius.

      Negativ:Un sentiment de... 

    Noi romani daca de ceva suntem buni,,,apoi acea de a fi Gica contra suntem asi. Si apoi voi cititorii articolului lui Cornelus Codita...ce ati inteles despre problema EDUCATIEI. Din ce parte a articolului v-ati inspira ??? D-le C.Codita...inscisurile dvs. sunt un fel de ...bla...bla.... ca sa va puteti incheia articolul. Intrebarea ar fi ..daca totusi ati citit aceste programe lansate ??? sau v-ati grabit sa fiti .."primul "...PS. ???

    1. Educatia lasa de dorit in Europa, lume si Romania. Articolul indeamna la cercetare pentru a descoperi cauzele dezeducarii ca sa le putem inlatura. Mai logic si mai simplu decat terapia inlaturarii cauzelor cunoscute, prin cercetare, nuci eu nu vad! Terapia trebuie sa fie integrata la nivel societal, chiar tipul de model societal este cheia !

      Resetare a societatii prin educatie!

CITEŞTE ŞI

Citeşte toate articolele din Editorial

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb