Oferta publică iniţială a Purcari Wineries a fost suprasubscrisă de peste patru ori, în ceea ce priveşte investitorii de retail, ultima zi de subscriere fiind astăzi, potrivit unor brokeri din piaţă, citaţi de Agerpres.
Investitorii de retail au avut alocată doar 10% din ofertă, respectiv 980.000 de acţiuni, iar subscrierea a depăşit 4 milioane. Conform informaţiilor publicate pe site-ul operatorului pieţei de capital, pentru retail pro-rata este stabilită la 0,2422433314, ceea ce înseamnă, spre exemplu, că dacă un investitor a subscris 100 de acţiuni, va primi 24.
Ofertanţii nu au exercitat dreptul de realocare între tranşe.
Acţionarii Purcari Wineries speră să obţină 265,9 milioane de lei din listarea a 49% din acţiunile companiei la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), reiese din prospectul publicat pe site-ul operatorului pieţei de capital româneşti.
Simbolul sub care se va lista este WINE, iar cele mai multe acţiuni sunt oferite de Lorimer Ventures Limted (peste 8,17 milioane acţiuni), urmat de Amboselt Universal cu 1 milion şi International Finance Corporation (IFC) cu 628.920.
Conform prospectului, 10% din oferta de 9,8 milioane acţiuni este dedicată investitorilor de retail şi restul pentru cei instituţionali.
Intermediarii ofertei sunt Raiffeisen Bank şi Swiss Capital.
Producătorul de vin Purcari Wineries Plc anunţa, pe 15 ianuarie, că intenţionează să se listeze la Bursa de Valori Bucureşti, în primul trimestru din acest an, printr-o Ofertă Publică Iniţială de cel mult 49% din acţiunile existente.
Un document publicat pe site-ul companiei, preciaza: "Purcari intenţionează să solicite admiterea acţiunilor sale la tranzacţionare în Categoria Acţiuni Internaţionale, pe Piaţa Spot Reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti. Oferta va consta dintr-un număr de până la 9.800.000 de acţiuni oferite existente, reprezentând până la 49% din numărul total de acţiuni existente ale societăţii".