Olanda a prezentat astăzi un plan pentru introducerea, în maximum 5 ani, a camioanelor autonome ("fără şofer") pe drumurile ce leagă portul Rotterdam de alte oraşe şi intenţionează să efectueze în acest scop simulări pe calculator, precum şi teste cu autovehicule, scrie presa străină.
Autorităţile olandeze analizează legislaţia rutieră, ca să facă posibilă testarea maşinilor autonome pe drumurile publice, a anunţat ministrul Infrastructurii şi Mediului, Melanie Schultz van Haegen. Până la anul, ministerul va înainta un proiect de lege care ar face posibilă testarea maşinilor autonome, precum şi planuri pentru desemnarea unor anumite drumuri şi condiţii pentru derularea testelor anul următor. Planul pe 5 ani a fost depus în parlamentul de la Haga de o asociaţie ce reuneşte organizaţii industriale şi de cercetare, printre care Olanda Transport şi Logistică, DAF Trucks, Portul Rotterdam şi Organizaţia pentru Cercetare Ştiinţifică Aplicată din Olanda (OCSAO).
"Vrem să derulăm primele demonstraţii la începutul anului următor şi să facem teste într-un mediu controlat cât mai curând posibil", a declarat un purtător de cuvânt al OCSAO.
Alte ţări europene au lansat proiecte similare, dar planul olandez este unic, "întrucât niciun alt proiect nu are o ţintă fermă de a aduce maşinile autonome pe piaţă în 5 ani, cu sprijinul guvernului", a mai arătat reprezentantul OCSAO.
În prima fază, camioanele autonome vor fi testate în simulări pe calculator, apoi vor fi folosite camioane reale pe o pistă specială, înainte ca acestea să fie testate pe drumurile publice.
"Există numeroase beneficii ale trecerii la camioane autonome: au nevoie de mai puţin spaţiu pe drum şi folosesc asfaltul mai eficient, evită blocajele în trafic şi reduc accidentele. Sunt şi mai prietenoase cu mediul", a comentat un purtător de cuvânt al Ministerului Infrastructurii şi Mediului.
La sfârşitul lunii trecute, Google a anunţat că a dezvoltat primele prototipuri ale maşinii "fără şofer", la care lucrează de câţiva ani, şi intenţionează să construiască, în parteneriat cu diverse companii auto, circa 100 de automobile pentru teste, complet autonome şi lipsite de volan, pedale de acceleraţie şi frână. Gigantul IT testează de mai mult timp pe drumurile din SUA maşini autonome, inclusiv versiuni modificate de Prius şi Lexus, dotate cu camere, senzori radar şi laser.